Wikia

Yoros
Yoros 001.JPG
Naam Yoros
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Kleur ogen Bruin
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Yoros's moeder - Moeder
Werk/beroep Stroper
Werknemer(s) Struikrovers
Gestorven in De Rode Herberg
Doodsoorzaak Verslonden door het monster in De Rode Kamer
Slachtoffers
Direct (onbekend)
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Rode Herberg
Laatst gezien De Rode Herberg
Verschijningen 1

Yoros was een stroper. Hij werkte normaal alleen met zijn moeder. Na zijn dood werd onthuld dat hij de leider van een bende struikrovers was.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Yoros stond bekend als eenzaad. Hij leefde alleen met zijn moeder op een geheime plaats in het gebied van heer Corum. Zijn moeder was het ook die hem vertelde over het monster in de Rode Herberg en Yoros beloofde er nooit heen te gaan. Vaak stroopte hij in de bossen van Corum. Later werd hij de leider van een bende struikrovers[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Op een dag werd hij bij het zetten van vallen door Corum en diens neef Agar verrast. Die waren eigenlijk gewoon aan het jagen maar besloten nu Yoros te doden, zwaargewond maar nog in leven lukte het hem nog net om te ontsnappen. Zonder hulp zou hij het echter niet halen, even verderop ontmoette hij bij toeval Johan van Horst. Ondanks zijn hevige protest bracht Johan hem naar de herberg waar hij verzorgt werd. Bran bracht hem onder in zijn speciale kamer: De Rode Kamer. Toen Yoros even later weer bij bewustzijn kwam was het te laat om nog weg te komen. Hij werd het slachtoffer van de Rode Kamer[1].

Na zijn doodEdit

Johan onderzocht de verdwijning van Yoros, maar de stroper bleef onvindbaar[1].

VerschijningenEdit

PersoonlijkheidEdit

Yoros was een eenzaat. Hij was een stroper die soms ook voor zijn plezier op dieren jaagde. Zij moeder vertrouwde hij blindelings. Toen ze hem over het monster in de Rode Herberg vertelde geloofde hij haar en beloofde nooit naar de Rode Herberg te gaan. Pas na zijn dood bleek hij de leider van een groep struikrovers.

WetenswaardighedenEdit

  • Yoros is het eerste personage die was mede was omgebracht door een ander personage, (Bran), die ook was omgebracht door Johan.

Achter de schermenEdit

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Yoros.

Around Wikia's network

Random Wiki