Wikia

Atticon

Dit artikel is niet-canon.

Dit heeft niks te maken De Rode Ridder tijdlijn in geen boek of strip.

Vreemde Ontmoeting is een kort Rode Ridder verhaal met maar 2 pagina's.

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

VoorwerpenEdit

LocatiesEdit

GroepenEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Ook al is het nooit bekend geworden of dit "canon" behoort bij de stripreeks, aangezien er zowel komische als serieuze momenten tussen zitten en schrijver Karel Biddeloo overleden is, is dit onbekend gebleven.
    • Hoe dan ook, meerdere korte canon verhalen verschenen in het Vakantiestripboek.
  • Deze strip heeft de minste bladzijdes voor iets dat geschreven is door een schrijver/tekenaar van De Rode Ridder (Karel Biddeloo), namelijk 2 pagina's.
  • Deze strip heeft in de kortste tijd de meeste slachtoffers voor Johan, ook al was er geen één te zien in het album zelf, namelijk 24 moorden die niet te zien waren.
    • Het is zeer waarschijnlijk dat Johan meer dan 24 mensen ombracht.
  • Sommige personen waren omgebracht door pijlen, maar deze waren niet afkomstig van Johan van Horst. Van wie deze waren is echter nooit bekend geworden.
  • Deze strip heeft de meeste beroepen bevestigt voor slachtoffers van Johan van Horst: namelijk 12 beroepen.
  • Johan noemt in deze strip de uitspraak "opgeruimd staat netjes", waarschijnlijk meer komisch bedoeld. Johan zou echter deze uitspraak in bevestigde canon gebruiken in het album De Verborgen Vesting, na het ombrengen van 2 vijanden met een fakkel en bezem.
  • Johan is de enige levende man die in deze strip verscheen.
  • Johan is het enige hoofdpersonage die in deze strip verscheen.
  • Één van de vijanden kwam om het leven door een pijl. Deze kwam waarschijnlijk niet om het leven door Johan, sinds hij alleen een zwaard bij zich had.

Around Wikia's network

Random Wiki