Wikia

De Rode Ridder Wiki

Verdal

14.103pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Verdal
Verdal 001.JPG
Naam Verdal
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Blond[1]
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Tovenaar
Werknemer(s) Baloch
Gestorven in Verdal's grot in het woud
Doodsoorzaak Viel per ongeluk op het zwaard van Johan van Horst
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Baloch de Reus
Laatst gezien Baloch de Reus
Verschijningen 1

Verdal was de hoofdvijand in Baloch de Reus.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Verdal was een tovenaar die de Zwarte Kunsten beoefende. Op een gegeven moment verscheen hij in het gebied van graaf Reynhorst. Hij wilde zich in het kasteel van Reynhost vestigen, maar de graaf weigerde. Door deze afwijzing zwoer Verdal wraak op de graaf te nemen. Verdal maakte van de reus Baloch zijn onwillige slaaf. Onder controle van de tovenaar bewaakte Baloch het woud waar Verdal in een spelonk leefde. Baloch zorgde intussen voor onrust bij de plaatselijke boeren. Ze konden tegen de kracht van de reus niets ondernemen. Zo nu en dan moest Verdal zijn macht opnieuw gebruiken om Baloch in zijn macht te houden[2].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

DoodEdit

Johan x Verdal.JPG
Verdal valt dodelijk neer op het zwaard van Johan.

Verdal is verrast als Johan en Erwin zijn grot binnenkomen. Hij reageert echter snel, en valt Johan met zijn zwaard aan. Verdal kan tegen de ridder op, maar wil de ridder zo snel mogelijk verslaan. Anders krijgt Erwin de hoorn met tegengif in handen. Hij werpt een mantel over Johan hoofd en wil toeslaan. Door zijn vaart komt de tovenaar hierbij per ongeluk op het zwaard van Johan terecht. Verdal is dodelijk gewond en sterft[2].

VerschijningenEdit

Naam betekenisEdit

PersoonlijkheidEdit

Verdal was een zeer arrogante en zelfverzekerde man. Hij was er ook goed in om mensen te misleiden. Zo kon Verdal Hermine voor zich laten werken. De tovenaar was erop uit om in het kasteel te komen wonen.

Kracht en sterkteEdit

Verdal beoefende de zwarte magie. Hij had de reus Baloch in zijn macht gekregen om zijn grot te bewaken. Op die manier hoefde hij niet bang te zijn voor indringers. Verdal was bovendien een uitstekende zwaardvechter.

WetenswaardighedenEdit

  • Verdal is de eerste persoon in de stripreeks vermoord door Johan die technisch gezien niemand voor hem had werken of werkte voor iemand anders. In plaats daarvan werkte hij compleet voor zichzelf en had geen enkele bekende werknemer.
  • Verdal is de eerste tovenaar in de stripreeks.
  • Verdal is de eerste tovenaar omgebracht door Johan van Horst met een bevestigde naam. Voor hem had Johan een paar niet-genoemde Magiërs omgebracht in De Parel van Bagdad.
  • Verdal was de enige persoon vermoord door Johan in Baloch de Reus.
    • Verdal's dood was eigenlijk een ongeluk en niet de bedoeling van Johan.
  • Verdal's schuilplaats kan gebruikt zijn voor Magist Magiste's werkplaats die te zien is in De Blauwe Heks en Doctor Faustus. Hoe dan ook, het kan ook toevallig zijn, aangezien beide locaties een krokodil hebben en gebruikt werden voor proeven.

Achter de schermenEdit

Verwijzingen en notititesEdit

  1. Alleen in de ingekleurde versie.
  2. 2,0 2,1 Baloch de Reus

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Verdal.

Around Wikia's network

Random Wiki