Wikia

Ubert
Ubert 001
Naam Ubert
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Lid van De Tempeliers
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door Klingsor's hoofdman
Slachtoffers
Direct (onbekend)
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Groene Steen
Laatst gezien De Groene Steen
Verschijningen 1

Ubert verscheen in De Groene Steen.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Ubert was lid van de Tempeliers. Hij had het bevel over De Commanderij van Hauwert. Hij kreeg van zijn meerderen de opdracht om Aboe-Hamed en Gonzaga te helpen om het loden koffertje waarin De Groene Steen zich bevond, op te graven. Samen met enkele ridders en de helpers van Aboe-Hamed ging hij in de omgeving van Horst aan het werk[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Tijdens hun werkzaamheden verscheen Johan van Horst ter plekke. Ubert gaf hem uitleg erover wat ze aan het doen waren, waarop de ridder hun zijn hulp aanbood. Terug op de Commanderij overlegden Ubert, Gonzaga, Aboe-Hamed en Johan wat ze als volgende gingen doen. Maar op dat moment vielen de handlangers van hun vijand Klingsor de Commanderij aan. Terwijl er buiten hard gevochten werd, bleven de vier mannen in de kamer om het koffertje tot het uiterste te verdedigen. Klingsor's hoofdman en zijn manschappen wisten na een harde strijd naar binnen te komen, daar troffen ze op Ubert, Johan en Gonzaga. De drie ridders hakten op hun vijanden in en wisten hen inderdaad tot staan te brengen. Klingsor's hoofdman wilde Johan onverwacht in de rug aanvallen, maar Ubert zag dit gebeuren. Hij sprong voor Johan en ving de dodelijke slag op. Ubert stierf in de armen van Gonzago, waarna Johan en Gonzaga weer doorvochten[1].

Na zijn doodEdit

Johan en Gonzago versloegen hun vijanden. De hoofdman stierf in het gevecht met Johan. Zo was Ubert's dood gewroken[1].

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Zie ookEdit

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Ubert.

Around Wikia's network

Random Wiki