Wikia

"Ik weet zeker dat Karel Biddeloo heel veel sympathie voor jouw werk zou gehad hebben!"
Martin Hofman over Karel Biddeloo op Facebook tegen Station7[src]
Robert
Johan
Naam Robert
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Bedenker van De Rode Ridder Wiki (meer dan 18.000 artikelen)

Station7 (geboren 29 December) is de oprichter van De Rode Ridder Wiki. Station7 wordt in het echte leven soms met de bijnaam genoemd, De Rode Ridder (door zowel fans als in zijn privéleven).

Station7 wordt door Martin Hofman, vroegere beheerder en oprichter van Roderidder.be ook wel De Rode Ridder ambassadeur en De meest objectieve Rode Ridder bron van het internet genoemd. Door Frans Roelofse, een vroegere beheerder van Roderidder.be werd Station7 ook wel Rob, Broeder Robert, Uncle Robert, Meneer De Rooi Ridder, Sir. Robert, Rode Ridder goeroe, Dr Robert van Horst en Johan genoemd. Door Steven Degryse (Lectrr), schrijver van Rode Ridder spin-off Red Rider werd Station7 De Rode Ridder-autoriteit genoemd.

Op de website van geocaching was de naam "Station7" in gebruik en noemde Station7 zichzelf Station8. Door Mari van de Eppo werd Station7 De Rode Rakker genoemd.

Vanaf 17 November 2017 maakte Station7 zijn debuut als De Rode Ridder Vlogger op YouTube.

Sinds 2018 kwam Station7 op het idee om eigen Rode Ridder verhalen te schrijven onder de naam: De Rode Ridder door Station7. Tot op heden zijn er meer dan 20 titels verzonnen met plotlijnen, en momenteel alleen Vijand in zicht volgt een album (De Satansvrucht) uit de stripreeks op.

Biografie

Eerder leven

Robert, beter bekend als Station7 was de administrator van De Prison Break Wiki. Voordat Station7 met De Rode Ridder begon was hij actief op De Prison Break Wiki en How to Train Your Dragon Wiki.

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

De Rode Ridder Wiki

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Station7 in 2010

De oprichting van De Rode Ridder Wiki begon op 22 Mei 2010. Het eerste artikel van de website was Koning Arthur (en niet Johan van Horst). Sindsdien is De Rode Ridder Wiki de grootste Rode Ridder website, aangezien gebruiker Dr. matlock3423 zich bij de website toevoegde. De site heeft meer dan 11.000 pagina's en is hierdoor de 3 naar grootste Nederlandse Wiki.

2011

2012

2013

2014

Op het Brabants Stripspektakel 2014 ontmoette Station7 voor korte tijd Paul Geerts toen hij bij zijn auto stond in Valkenswaard.

2015

2016

Ontmoeting met Martin Hofman

Img
Martin Hofman over Station7

Martin Hofman ontmoette Station7, oprichter en beheerder van De Rode Ridder Wiki voor het eerst op 11 Juli 2016. Gedurende de ontmoeting Station7 bevestigde onder andere waarom hij de gebruikersnaam Station7 droeg in plaats van een Rode Ridder gebruikersnaam. Ook kwam Station7 achter meer details over De Rode Ridder en evenementen.

Expositie van De Rode Ridder

EXPO
Expositie van De Rode Ridder

Op 7 Juli 2016 bezocht Station7 De Expositie van De Rode Ridder in O.C. d'Annexe, De Haan, België.

Brabants Stripspektakel 2016

Op 3 September 2016 ontmoette Station7 beide David Steenhuyse en Claus Scholz voor de eerste keer op het Brabants Stripspektakel 2016 in Veldhoven. Station7 zag er ook Eric De Rop.

2017

Eppo ontmoeting

Op 29 Juli 2017 ontmoette Station7 voor een tweede keer David Steenhuyse. Ook ontmoette Station7 Ivo de Wispelaere en Vincent Steen voor de eerste keer.

Brabants Stripspektakel 2017

Op 2 September 2017 ontmoette Station7 voor de tweede keer Claus Scholz waar hij De Klauw Trilogie bundel kocht. Later ontmoette hij voor de eerste keer Ralph Dikmans en daarna Geinz. Station7 ontmoette ook Paul Lauwers, een groot Rode Ridder fan voor de eerste keer (ook al zag Station7 hem tijdens het Brabants Stripspektakel 2016).

Later ontmoette Station7 Martin Lodewijk voor de eerste keer. Dit was de eerste keer ooit dat Station7 2 (vroegere) leden van De Rode Ridder op dezelfde dag had ontmoet. Station7 zag ook Eugeen Goossens, een voormalige Rode Ridder werknemer. Op zondag zag Station7 nogmaals Eugeen Goossens en Eric De Rop.

De Rode Ridder Vlogger

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: De Rode Ridder Vlogger

Op 18 November 2017 maakte Station7 zijn debuut als De Rode Ridder Vlogger. Tot op heden waren er 9 vlogs verschenen. Het 9e vlog verscheen op 1 Februari 2018 en was toen het laatste vlog van Station7.

Op 7 Juni 2018 keerde Station7 terug als De Rode Ridder Vlogger, na een absentie van 5 maanden. Dit had te maken vanwege het feit dat Station7 meer tijd wilde besteden aan De Rode Ridder Wiki.

Red Rider

"Op de uitgeverij vermeldde men destijds de wiki als goeie plek om eventuele theorieën over de Rode Ridder te polsen aan Red Rider."
Steven Degryse, schrijver van Red Rider, De Rode Ridder spin-off op Facebook tegen Station7[src]
Red-Rider-1
Red Rider

In 2017 verschenen in oktober, november en december de korte stripreeks van Rode Ridder spin-off Red Rider. In een onbekende tijd (tussen 2014 en 2017) werd De Rode Ridder Wiki genoemd tijdens een vergadering van Red Rider, om theorieën te polsen van De Rode Ridder aan Red Rider.

2018

Interviews

De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman

Bronnen

Werken

BijSint-Joris

Bij Sint-Joris

De Rode Ridder door Station7

Achtergrond verhalen

Niet aan begonnen

Niet afgewerkt

Impact van Station7

Een e-mail over de Ninja! fout werd door Station7 gestuurd naar WPG.be. Ook al kreeg Station7 hier geen direct antwoord op, na Dodendans hadden alle albums deze niet meer. De fout was echter gevonden door gebruiker Dr.matlock3423. Dit zijn de volgende albums:

Foto's met Rode Ridder leden

Wetenswaardigheden

Dodendans
Dodendans
MartinHofmaninterview
De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Marcel Rouffa
  • Station7's tweede ontmoeting met een lid van Het Rode Ridder Team was toen hij Claus Scholz ontmoette op het Brabants Stripspektakel 2016.
  • Het interview met Marcel Rouffa van de interviewreeks door Martin Hofman verscheen op Stations verjaardag. Dit is geen toeval, aangezien David Steenhuyse wist dat Station7 een groot Rode Ridder fan is.
  • Station7's derde ontmoeting met een lid van Het Rode Ridder Team was toen hij Martin Lodewijk ontmoette op het Brabants Stripspektakel 2017.
  • Van alle non-canon leden heeft Station7 Geinz het meest ontmoet, met een aantal van 4 keren.
  • Tot op heden had Station7 nog nooit een Rode Ridder lid ontmoet, terwijl hij of zij ook een Rode Ridder lid was op dat moment.
  • Station7 kreeg Rode Ridder items van Paul Lauwers, de persoon met de grootste Rode Ridder verzameling (17.000 items) en Martin Hofman, vroegere beheerder en oprichter van Roderidder.be en momenteel de interviewer bij De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman.
  • Station7 is de jongste Rode Ridder site oprichter.
  • Van alle Rode Ridder site oprichters (vroeger of heden), is Martin Hofman de enige persoon geweest die Robert had ontmoet in persoon.
  • Station7 had beide Martin Lodewijk en Claus Scholz ontmoet tijdens Tijdperk IV: Fabio Bono.
  • In meerdere foto's waarin Fabio Bono Station7 in neerzet is Station7 de enige persoon die niet werkt voor de Standaard Uitgeverij of er direct mee te maken heeft.
  • Volgens Rode Ridder fan Frans Roelofse begon Station7 De Rode Ridder Wiki tijdens de betere tijden van De Rode Ridder, sinds de incidenten op Roderidder.be en de sluiting hiervan voor problemen zorgde destijds.
  • Station7 is de eerste oprichter van een Rode Ridder website die een verhaal heeft geschreven sinds Martin Hofman met Olavinlinna.
  • Station7 is de enige gebruikersnaam van een Rode Ridder website oprichter die niet overeenkomt met minstens een personage van De Rode Ridder.
    • Hoe dan ook, de echte naam van Station7 (Robert) wordt wel meerdere malen gebruikt in de stripreeks.
  • Station7 is de tweede Rode Ridder website oprichter met een YouTube account. De eerste was Martin Hofman.

Achter de schermen

Sir. Robert
Robert
  • Station7 had een e-mail verstuurd naar één van de uitgevers van de Standaard Uitgeverij waarin vragen stonden naar Martin Lodewijk en Claus Scholz. Hierin stond ook Station7's echte naam, Robert. De mail zou volgens een werkgever bij hun aankomen, maar een terug antwoord was nooit gekomen door de werknemer. Hierdoor is het mogelijk dat Robert uit Duivelsmist naar Station7 vernoemd is door Claus. Hoe dan ook, dit kan ook toeval zijn.
  • Station7 had een e-mail verstuurd van de Standaard Uitgeverij gedurende het feit van op de achterkant van de covers bij het album Ninja!, een bekende fout was, namelijk het uitroepteken dat vergeten was. Sinds de titels van De Kinderrovers en Dodendans in Oktober 2014 al bekend waren, kon deze fout pas gecorrigeerd worden bij het volgende album, De Klauw. Bij dit album was het dan ook voor het eerst gecorrigeerd.
  • Station7 werd genoemd op TheCultureTrip.com samen het artikel De Satansvrucht bij The Classic Belgian Comics Books You Need To Read[3].

Verwijzingen en notities

Zie ook

De Rode Ridder Wiki heeft een lijst van uitspraken die te maken hebben met Station7.
DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Station7.