Wikia

"Ik weet zeker dat Karel Biddeloo heel veel sympathie voor jouw werk zou gehad hebben!"
Martin Hofman over Karel Biddeloo op Facebook tegen Station7[src]
Robert
Johan
Naam Robert
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Bedenker van De Rode Ridder Wiki (meer dan 15.000 artikelen)

Station7 (geboren 29 December) is de oprichter van De Rode Ridder Wiki. Station7 wordt in het echte leven soms met de bijnaam genoemd, De Rode Ridder (door zowel fans als in zijn privéleven). Station7 wordt door Martin Hofman ook wel De Rode Ridder ambassadeur en De meest objectieve Rode Ridder bron van het internet genoemd. Door Frans Roelofse werd Station7 ook wel Rob, Broeder Robert, Uncle Robert en Meneer De Rooi Ridder genoemd.

Op de website van geocaching was de naam "Station7" in gebruik en noemde Station7 zichzelf Station8.

Vanaf 17 November 2017 maakte Station7 zijn debuut als De Rode Ridder Vlogger op YouTube.

Biografie

Eerder leven

Robert, beter bekend als Station7 was de administrator van De Prison Break Wiki. Voordat Station7 met De Rode Ridder begon was hij actief op De Prison Break Wiki en How to Train Your Dragon Wiki.

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

De Rode Ridder Wiki

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Station7 in 2010

De oprichting van De Rode Ridder Wiki begon op 22 Mei 2010. Het eerste artikel van de website was Koning Arthur (en niet Johan van Horst). Sindsdien is De Rode Ridder Wiki de grootste Rode Ridder website, aangezien gebruiker Dr. matlock3423 zich bij de website toevoegde. De site heeft meer dan 11.000 pagina's en is hierdoor de 3 naar grootste Nederlandse Wiki.

2011

2012

2013

2014

Op het Brabants Stripspektakel 2014 ontmoette Station7 voor korte tijd Paul Geerts toen hij bij zijn auto stond in Valkenswaard.

2015

2016

Ontmoeting met Martin Hofman

Martin Hofman ontmoette Station7, oprichter en beheerder van De Rode Ridder Wiki voor het eerst op 11 Juli 2016. Gedurende de ontmoeting Station7 bevestigde onder andere waarom hij de gebruikersnaam Station7 droeg in plaats van een Rode Ridder gebruikersnaam. Ook kwam Station7 achter meer details over De Rode Ridder en evenementen.

Expositie van De Rode Ridder

EXPO
Expositie van De Rode Ridder

Op 7 Juli 2016 bezocht Station7 De Expositie van De Rode Ridder in O.C. d'Annexe, De Haan, België.

Brabants Stripspektakel 2016

Op 3 September 2016 ontmoette Station7 beide David Steenhuyse en Claus Scholz voor de eerste keer op het Brabants Stripspektakel 2016 in Veldhoven. Station7 zag er ook Eric De Rop.

2017

Eppo ontmoeting

Op 29 Juli 2017 ontmoette Station7 voor een tweede keer David Steenhuyse. Ook ontmoette Station7 Ivo de Wispelaere en Vincent Steen voor de eerste keer.

Brabants Stripspektakel 2017

Op 2 September 2017 ontmoette Station7 voor de tweede keer Claus Scholz waar hij De Klauw Trilogie bundel kocht. Later ontmoette hij voor de eerste keer Ralph Dikmans en daarna Geinz. Station7 ontmoette ook Paul Lauwers, een groot Rode Ridder fan voor de eerste keer (ook al zag Station7 hem tijdens het Brabants Stripspektakel 2016).

Later ontmoette Station7 Martin Lodewijk voor de eerste keer. Dit was de eerste keer ooit dat Station7 2 (vroegere) leden van De Rode Ridder op dezelfde dag had ontmoet. Station7 zag ook Eugeen Goossens, een voormalige Rode Ridder werknemer. Op zondag zag Station7 nogmaals Eugeen Goossens en Eric De Rop.

De Rode Ridder Vlogger

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: De Rode Ridder Vlogger

Op 18 November 2017 maakte Station7 zijn debuut als De Rode Ridder Vlogger. Tot op heden waren er 2 vlogs verschenen: een introductie vlog en een vlog over de luxe edities van De Rode Ridder.

Interviews

De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman

Bronnen

Wetenswaardigheden

Dodendans
Dodendans
MartinHofmaninterview
De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Marcel Rouffa

Achter de schermen

Sir. Robert
Robert

Verwijzingen en notities

Zie ook

De Rode Ridder Wiki heeft een lijst van uitspraken die te maken hebben met Station7.
DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Station7.