Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

Sligurt
Sligurt x
Naam Sligurt
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Huurling
Doodsoorzaak Neergestoken met zwaarden door soldaten van Wardon, daarna het raam van de kerk uit geworpen
Slachtoffers
Direct 9[1]
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Drie Huurlingen
Laatst gezien Drie Huurlingen
Verschijningen 1

Sligurt verscheen in Drie Huurlingen.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Sligurt werkte als stroper in de bossen van een edelman. Doordat hij weinig lichaamskracht had, leerde hij zijn slachtoffers vanop afstand te doden. Later begon hij als huurling in het leger van Arthur te werken. Sligurt raakte daarbij goed bevriend met Albar en Baldon. Na de ondergang van de koning trokken Sligurt, Baldon en Albar als vagebonden door het land[2].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Naam betekenisEdit

PersoonlijkheidEdit

Kracht en sterkteEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Sligurt was de eerste persoon die een persoon (een paar ridders en de landloper) ombracht in Karel Biddeloo's reeks.
    • Johan van Horst, de persoon die mensen ombracht die Sligurt hadden vermoord zou in de volgende reeks, de nieuwe reeks de eerste persoon zijn die een moord pleegt. Dat zou de originele reeks de enige reeks hierdoor maken waarbij de eerste moord in de reeks geen enkele bekende connectie had met Johan, sinds het onbekend was of de moordenaar ook omkwam door Johan.
  • Sligurt samen met Albar's moordenaars waren gewroken door Johan van Horst.
  • Het is mogelijk dat hij in De Laatste Droom verscheen, sinds hij een vroegere werker was van Koning Arthur.
  • Sligurt is de enige van de drie huurlingen wiens dood niet was gezien door Wardon, aangezien Wardon al vermoord was door Johan voor Sligurt's dood.
  • Sligurt is de enige persoon van de 3 huurlingen na wiens dood Johan geen korte uitspraak deed. Johan noemde alleen de naam "Sligurt!" in schok. Hierna zei Johan niets meer over de dood van Sligurt op hetzelfde plaatje.

Zie ookEdit

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Sligurt.

Around Wikia's network

Random Wiki