Wikia

De Rode Ridder Wiki

Slachtoffers van Bahaal

13.821pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Update.png Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:Nieuwe tabellen + slachtoffers uit Karel Biddeloo's reeks.
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update.png
JohanPromo.jpg Dit artikel heeft foto's
Foto(s) nodig: niet specifiek
JohanPromo.jpg

Slachtoffers van Bahaal
Bahaal x Arthur dubbelganger.JPG

Bahaal vermoord Arthur's dubbelganger

Eerste verschijning
Laatste verschijning
Originele reeks
Karel Biddeloo's reeks
11
Nieuwe reeks
2
Andere moorden
{{{Andere moorden}}}
Genoemd
{{{Genoemd}}}
Cover moorden
{{{CM}}}
Kalendermoord
{{{MIK}}}
Totaal
13

Deze mensen waren slachtoffers van Bahaal. Dit zijn ook de slachtoffers van Niemand.

Bahaal moet bij de volgende redenen verantwoordelijk zijn de moord:

  1. Bahaal is de moordenaar van de persoon.
  2. De persoon die omgebracht wordt, moet met foto-bewijs te zien zijn in de strip.
  3. Als een persoon door Bahaal samen met andere personen wordt vermoord, behoort deze ook tot Bahaal moorden.
  4. Als een moord per ongeluk gebeurd, wordt deze er ook bijgezet.
  5. Hier worden alleen moorden van Bahaal gezet uit stripreeks en niet uit boekenreeks en niet-canon. De boekenreeks van Marc Legendre wordt hier ook niet bijgevoegd. Alleen moorden uit de canon worden hier neergezet.
  6. Alleen de strip waarin Bahaal de persoon vermoord wordt vermeld en niet de andere stripverschijningen. Het aantal verschijningen zal ook niet vermeld worden.
  7. Rode linken krijgen een pagina en deze lijn wordt verwijdert zodra alles oranje is.
  8. Niet geplande moorden staan hier ook de compleetheid van de lijst.
  9. Als een moord door een ander persoon bevestigt wordt, behoort dit ook tot zijn moorden.

Karel Biddeloo's reeksEdit

Foto Naam Strip Nummer Totaal
Bahaal x Zaroah.JPG Zaroah Het Sprekende Zwaard
Bahaal x Ord.JPG Ord Het Sprekende Zwaard
Bahaal x Duivelaanbidders.JPG Bahaal's eerste,
tweede, derde
en vierde
handlanger
Het Nimfenwoud
[[File:|150px]] Heptateuk De IJsvorstin
Bahaal x Hvissa.JPG Hvissa De Hellebron
[[File:|150px]] Isimbol De Vervloekte Stad
Bahaal x Erick.JPG Erick De Toverstaf
Bahaal x Barlon.JPG Barlon De Toverstaf
Bahaal x Arthur dubbelganger.JPG Arthurs dubbelganger De Toverstaf
Bahaal x Kandrall.JPG Kandrall De Nachtridders

Nieuwe reeksEdit

Foto Naam Strip Nummer Totaal
Bahaal x Soldenier 3.JPG Bahaal's derde soldenier De Satansvrucht
Bahaal x Marchimont.JPG Marchimont De Satansvrucht

TeruggekeerdEdit

Foto Naam Strip Nummer Totaal
[[File:|150px]] Koning Arthur Overleden:
De Laatste Droom
Teruggekeerd:
Avalon
Bahaal x Godfried.JPG Godfried Overleden:
De Steen der Wijzen
Teruggekeerd:
De Zwarte Spiegel

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Andere verschijningenEdit

Andere uitgavesEdit

WetenswaardighedenEdit

Arthur dood.JPG
Arthur's dood in De Laatste Droom door Bahaal.
  • Bahaal had Koning Arthur voor een aantal jaren omgebracht in de originele reeks. Tot de strip Avalon bleek Koning Arthur weer te leven.
    • Ironisch genoeg vermoorde Bahaal Arthur's dubbelganger, voordat Arthur weer in persoon was te zien na zijn "dood", wat misschien een aanwijzing was dat de echte Arthur nog leefde.
  • Bahaal heeft de meeste terugkerende personages vermoord in één strip: Arthur's dubbelganger, Barlon en Erick. Bahaal versloeg hierdoor Johan in dezelfde strip (Hääkon en Merlijns dubbelganger kwamen om door Johan).
  • Net als zijn vijand Johan heeft hij 3 personages in één strip vermoord: Erick, Arthur's dubbelganger en Barlon in De Toverstaf.
  • Bahaal had Godfried tijdelijk omgebracht in De Steen der Wijzen. Godfried keerde terug in De Zwarte Spiegel door Demoniah en voegde zich later bij Johan van Horst's groep.
  • De enige reeks waarin Bahaal iemand had omgebracht was in Karel Biddeloo's reeks (aangezien Koning Arthur nog leefde). Dit kwam tot een eind tot Bahaal zijn soldenier omgebracht in De Satansvrucht uit de nieuwe reeks.
    • Hoe dan ook, vanaf De Laatste Droom tot De Graalkoning gelde dit voor 2 reeksen: de originele reeks en Karel Biddeloo's reeks.
    • Het is hoogstwaarschijnlijk dat Bahaal iemand ombracht in de originele reeks tijdens het grote gevecht tussen de tweekampen, maar geen moord was te zien van Bahaal naast die van Koning Arthur.
  • Beide personen die terugkeerde van hun "dood", waren lid van Johan van Horst's groep.
  • Zijn belangrijkste helper, Demoniah had wel in de nieuwe reeks een persoon omgebracht.
  • Chronologisch gezien was Kandrall Bahaal's eerste slachtoffer, maar hij was momenteel Bahaal's meest recente slachtoffer wiens dood te zien was in een album.
  • Marchimont is de eerste naam-genoemde persoon vermoord door Bahaal uit de nieuwe reeks.
    • Was Koning Arthur nog steeds overleden in de tijdlijn (wat niet het geval is), dan had Bahaal in elke reeks een moord gepleegd.
    • Marchimont is Bahaal's eerste naam-genoemde slachtoffer sinds Kandrall, 70 albums eerder.
    • Marchimont is de eerste kasteelheer met een bevestigde naam vermoord door Bahaal.

  1. Bahaal had Koning Arthur voor een lange tijd omgebracht, maar hij bleek later nog te leven in de strip Avalon. Arthur's dood duurde vanaf De Laatste Droom tot De Graalkoning.

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Slachtoffers van Bahaal.

Around Wikia's network

Random Wiki