Wikia

Update Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:Voor op de hoofdpagina.
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update
Sid Yoessef
Sid Yoessef x
Naam Sid Yoessef
Bijnaam Yoessef[1]
Sid Yessoef[2]
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Geboren in Jeruzalem[3]
Familie Sid Yessoef - Broer
Werk/beroep
Gestorven in De kelder van Fort Qal' At el Morqah, Tripoli, Jeruzalem
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct Onbekend[4]
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Fata Morgana
Laatst gezien Fata Morgana
Verschijningen 1

Sid Yoessef was een meesterbrein in Fata Morgana.

Biografie

Eerder leven

Ontmoeting met Johan van Horst

Dood

Johan x Sid Yoessef
Johan steekt Sid Yoessef dodelijk neer.
Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Gevecht met Sid Yoessef

Na zijn dood

Verschijningen

Naam betekenis

Persoonlijkheid

Sid Yoessef gedroeg als een nette heer. In principe deed hij dit om gebruik te maken van personen zoals Johan van Horst en Zora, een plan van zijn manipulatie.

Samen met zijn broer, Sid Yessoef plande hij samen tegen een groep karavanen. Wat ze hiermee van plan waren was onbekend. Sid Yoessef was net als zijn broer slecht. Ook gebruikte Sid Yoessef een werknemer om Johan te vermoorden, maar Sid Yoessef deed alsof hij er niets mee te maken had, terwijl dit wel het geval was.

Kracht en sterkte

Sid Yoessef had nog nooit in een zwaardgevecht verloren. In zijn gevecht met Johan, werd hij neergestoken door Johan en stierf.

Wetenswaardigheden

  • Sid Yoessef is één van de weinige meesterbreinen die Johan ontmoette voor het verhaal en die uiteindelijk om het leven kwam door Johan zelf.
  • Zijn naam "Sid" is mogelijk een verwijzing naar de Sids uit de boekenreeks. Dit was echter nooit bevestigt, aangezien schrijver Karel Biddeloo overleden was.
  • Sid's tweede naam heeft dezelfde letters als zijn tweelingbroer, maar omgedraaid.
  • Sid's dood lijkt op die van Balor, sinds beide personages stierven door Johan en allebei vertelde ze hun geheim op het einde, wat het einde betekende van de samenzwering in hun respectieve strip.
  • Sid Yoessef is de eerste tweeling die de naam van zijn broer gebruikte die door Johan vermoord werd. De ander is de latere Jyrki.
    • Hoe dan ook, Jyrki werkte niet met zijn broer samen, wat Sid Yoessef wel deed.
  • Sid Yoessef is een van de paar personages die vermoord waren door Johan die woorden zeiden voordat ze stierven. De andere zijn Gandolf, Balor, Jon de Meulemeester's bedrieger en Sighold.
    • Balor en Sid's woorden waren niet te horen. In Sid's geval waren zijn woorden al niet uitgelegd, terwijl in Balor's geval Bov het zei.
  • De dood van Sid Yoessef door Johan was waarschijnlijk gedaan door Karel Biddeloo aangezien Johan de gehele tijd bij hem was. Zora daarin tegen had Sid Yessoef gezien en dus had zij de fatale confrontatie met hem aangedaan, omdat Johan hem niet had gezien en dus getuige was van Sid Yoessef (wiens verhaal klopte).
  • Ondanks dat Sid Yoessef en zijn broer Sid Yessoef in Fata Morgana van plek gewisseld hadden was dit niet te zien in de strip zelf. Hoe dan ook, de plek van hun ruil was wel te zien.
  • Sid Yoessefs dood werd indirect verwezen door Sid Yoessef zelf. Wanneer Johan vraagt aan Sid Yoessef hoe zijn samenzwering in elkaar zat, zegt Sid Yoessef tegen Johan dat hij daar later achter zou komen. Dit klopte echter, aangezien Sid Yoessef dit zei toen hij stierf door Johan.
  • Sid Yoessef zei dat hij nog nooit een zwaardgevecht had verloren. Hierdoor is het mogelijk dat hij minstens 2 moorden had gepleegd voor het album Fata Morgana. Hoe dan ook, dit is nooit bevestigt gedurende het album of door Karel Biddeloo.

Achter de schermen

Rode Ridder Nieuwe reeks 169 ex libris
Johan en Sid Yoessef in de woestijn.
  • In een ex-libris van Fata Morgana staan Johan en Sid Yoessef in de woestijn. Het is onbekend of dit behoorde tot de strip of er uitgedaan is om Sid Yoessef in zijn fort te laten sterven, de plek waar hij gedurende de gehele strip aanwezig was.
    • Het is ook mogelijk dat het bedoeld was dat Zora Sid Yessoef in de woestijn zou ombrengen (wat ook later zou gebeuren) en Sid Yoessef door Johan te laten sterven in de woestijn.

Verwijzingen en notities

  1. Door Johan.
  2. Sinds de broers van rollen wisselde, gebruikte hij soms ook de naam van zijn broer.
  3. Sinds Sid Yoessef er zijn paleis heeft heeft staan, kan er van uitgegaan worden dat hij daar ook is geboren.
  4. Voor zijn gevecht met Johan zegt Sid Yoessef dat hij nog nooit een zwaardgevecht had verloren. Dit kan betekenen dat hij meerdere mensen had omgebracht. Naast dat had hij ook de rol van zijn broer overgenomen, die een aantal mensen had omgebracht samen zijn groep (Sid Yessoefs groep).

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Sid Yoessef.

Around Wikia's network

Random Wiki