Wikia

Rufus
Rufus 222
Naam Rufus
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Rood
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Werknemer van Hoak
Rover
Gestorven in De Mergelgrotten, Maastricht
Doodsoorzaak Neergeslagen met een boog door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Duivel van de Lichtenberg
Laatst gezien De Duivel van de Lichtenberg
Verschijningen 1

Rufus was een rover van Hoak.

Biografie

Eerder leven

Rufus werkte voor Hoak. De roversbende verschool zich in De Mergelgrotten. Vanuit De Mergelgrotten planden de rovers hun misdaden. De groep bleek in de vele tunnels onvindbaar voor soldaten die hen wilden opsporen. Op een nacht ontvoerden ze Olof, de zoon van de kasteelheer Allard. Hoaks bende kon hierdoor een groot losgeld van Olofs ouders eisen[1].

Ontmoeting met Johan van Horst

Niet lang naar de ontvoering gebeurden er vreemde dingen in de grotten. Zo zagen Hoak's handlangers een Duivel. Toen Johan kwam om het losgeld te brengen, was Olof spoorloos verdwenen. Hoak wist dat hij geen andere keus had dan Johan te vermoorden[1].

Dood

Hoak gaf Rufus de opdracht om de ridder onverwachts te doden met zijn sikkel. Wanneer Rufus even later aanviel, sloeg Johan hem hard met zijn kruisboog op het hoofd dood neer[1].

Verschijningen

Stripreeks

Naam betekenis

  • Rufus betekent "roodharig". Rufus had ook rood haar in het respectieve album.

Persoonlijkheid

Rufus was trouw aan zijn hoofdman. Zo voerde hij Hoak's bevel om Johan om te brengen ook uit, terwijl hun plannen al aan het mislukken waren.

Kracht en sterkte

Het wapen van Rufus was de sikkel. Johan was hem echter te vlug af.

Wetenswaardigheden

Johan x Rufus
Johan slaat Rufus dood neer.
  • Rufus's dood kan ook met het volgende worden bewezen: Hoak zegt dat hij Johan moet ombrengen, wat Rufus probeert, maar dan staat erin de tekstballon "Maar Johan is sneller". Hiermee wordt bewezen dat Johan sneller was in het vermoorden van Rufus, dan Rufus in het vermoorden van Johan. Doordat Johan hier zeer hard meesloeg is hiermee ook aan te duiden. Rufus had daarna geen rol meer in de strip.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Rufus (De Duivel van de Lichtenberg).