Wikia

Ruffian
Ruffian 001.JPG
Naam Ruffian
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Donkerbruin
Biografie
Familie
Werk/beroep Burchtheer
Werknemer(s) Rascal
Soldaten
Gestorven in Krödzkarr
Doodsoorzaak Getroffen door bliksem uit het zwaard van Galaxa
Slachtoffers
Direct (onbekend)
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Oude Vijanden
Laatst gezien Oude Vijanden
Verschijningen 1

Ruffian verscheen in Oude Vijanden.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Graaf Ruffian heerste vanuit de Burcht Krödzkarr. Zijn soldeniers die werden aangevoerd door Borbaz, gebruikte hij ook als rovers. Zij overvielen kooplieden die in de buurt van het Burcht kwamen. Hij beschikte ook over een Alchemist: Rascal[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Als zijn mannen de koopman Yacob en zijn dochter Kara overvallen, worden zij door Johan van Horst op de vlucht gejaagd. Niet veel later komen zij op Ruffian's Burcht aan en hij bied hen aan de nacht bij hem door te brengen. Yacob en Kara kunnen nog vluchten maar dankzij Rascal's verdovende glazen bol neemt hij Johan gevangen. Als Johan niet met hem wil samenwerken wil Ruffian hem op laten hangen. Maar nog diezelfde nacht komen Demoniah, Vlad Drakul, Qrandar, Klingsor, Delira, de Obscurant, Yppolita en Murena om Johan te doden. Ruffian gaat met zijn soldeniers op zoek naar de indringers, en treft even later op Johan, Galaxa en Ishtar. Ruffian laat zijn mannen aanvallen maar zowel zijn mannen als ook hijzelf worden door een bliksemstraal uit Galaxa's zwaard weggevaagd[1].

VerschijningenEdit

WetenswaardighedenEdit

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Ruffian.

Around Wikia's network

Random Wiki