Wikia

Rudgar van Hanau
Rudgar van Hanau.JPG
Naam Rudgar van Hanau
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Rupert van Hanau - Zoon
Werk/beroep Ridder
Doodsoorzaak Sprong na zijn dood, nadat Johan bezeten was door Doodbrenger
Slachtoffers
Direct
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Martin Lodewijk
Eerst gezien De Man Zonder Verleden
Laatst gezien Doodbrenger
Verschijningen 1

Rudgar van Hanau verscheen in De Man Zonder Verleden en Doodbrenger.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Rudgar van Hanau was een ridder en de vader van Rupert van Hanau. Door gebrek aan middelen nam Rudgar aan toernooien deel om geld te verdienen. Aangezien hij een getrainde vechter was kon Rudgar zo zijn hoofd boven water houden[1]. Maar Rupert schaamde zich voor de levensweg van zijn vader en verliet hem. Rupert sloot zich bij De Zwaardbroeders aan[2]. Ergens in zijn leven ging hij met de keizer mee op Kruistocht. Uit die tijd kende hij Kopfbrecher, die een opstand tegen Pankraz Rauh wilde opzetten. Net als meerdere andere ridders sloot Rudgar zich bij de rebellen aan. Voor een groot toernooi zouden Rudgar en zijn helpers naar Kreisburg komen om Kopfbrecher te ondersteunen[1].

DoodEdit

Na zijn doodEdit

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Wanneer Johan Pankraz Rauh ombracht, sloeg Rudgar hem neer en pleegde zelfmoord door in het water te springen. Ook al was Johan niet verantwoordelijk voor zijn dood, hij was er gedeeltelijk verantwoordelijk voor, sinds hij de zwaarden afpakte van Pankraz Rauh.
  • Hij is het enige personage naast Johan van Horst en Indigo Magiste die te maken had met alle drie de albums die te maken hadden met de Van Hanau familie, doordat hij verscheen in de eerste 2 albums en genoemd werd in het 3de album.

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Rudgar van Hanau.

Around Wikia's network

Random Wiki