Wikia

www.roderidder.net, ook wel bekend als roderidder.net is de opvolger van de www.roderidder.be. Roderidder.net bestaat al 7 jaar en 9 maanden.

Geschiedenis

2009

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Roderidder.net in 2009

2010

2011

2012

Roderidder.net was populairder dan De Rode Ridder Wiki tot 2012.

2013

Vanaf 2013 werd Roderidder.net minder populair dan De Rode Ridder Wiki. Dit kwam doordat De Rode Ridder Wiki als een Rode Ridder website als encyclopedie groter werd en meer pagina's en foto's erbij kwamen. De inhoud van de artikelen werd ook groter.

2014

2015

2016

2017

Pagina links

Bronnen

Wetenswaardigheden

  • Martin Hofman, Martin Lodewijk en Claus Scholz weten af van het bestaan van de website.
  • Station7, oprichter van De Rode Ridder Wiki is ook lid van Roderidder.net.
  • Roderidder.net had op de site meerdere pagina's verwijderd die te maken hadden met Martin Hofman, de vroegere beheerder en oprichter van Roderidder.be. Zo zijn alleen artikelen met de strips en trilogieën die te maken hadden met Martin niet verwijderd. Nieuwsartikelen gerelateerd aan Martin Hofman werden echter wel verwijderd, met uitzondering over het artikel die te maken had met Frans Roelofse.
  • De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman werd ook niet besproken of aandacht aangegeven op Roderidder.net. David Steenhuyse, de oprichter van Stripspeciaalzaak.be vroeg aan Roderidder.net of ze hier interesse in hadden, hoe dan ook, dit aanbod werd afgeslagen en tot op heden werd er nooit een artikel over gemaakt of forumlink over gemaakt.
  • Ondanks dat De Rode Ridder Wiki in 2010 was opgericht en daarna bekend werd bij het publiek, werd er nooit aandacht of De Rode Ridder Wiki gepromoot door Roderidder.net.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Links

Zie ook