Wikia

www.roderidder.be was de officiële Rode Ridder site. De site was online vanaf 23 Mei 2003 tot 7 November 2009[2], een aantal van 6 jaar en 5 maanden. Martin Hofman was de bedenker en beheerder van de website.

Groep

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Roderidder.be (groep)
Sint-Joris.jpg
Martin Hofman en Frans Roelofse, leden van de Roderidder.be groep.

De Roderidder.be groep bestond uit Martin Hofman, Frans Roelofse, Scaramanga, Cornelis en .... De groep was aanwezig op een aantal Roderidder.be bijeenkomsten. Rode Ridder leden zoals Karel Biddeloo en later Martin Hofman zelf waren ook aanwezig tijdens signeersessies. Karel Biddeloo was een fan van Roderidder.be en vanwege de toewijding aan Roderidder.be was Karel Biddeloo het eens dat Martin Hofman een verhaal mocht schrijven voor De Rode Ridder stripreeks genaamd Olavinlinna, die later nog 2 herdrukken kreeg.

Toen Roderidder.be stopte, bleven echter Martin Hofman en Frans Roelofse bevriend.

Bekende leden:

Geschiedenis

Roderidder.jpg
Roderidder.be in oudere tijden

2003

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Roderidder.be in 2003

De site startte vanaf 23 Mei 2003 en was opgericht door Martin Hofman.

2004

2005

2006

2007

2008

2009

Teaser.jpg
Het laatste wat je ziet van de overgebleven Rode Ridder site, roderidder.be

De site stopte in 2009 door omstandigheden tussen de gebruikers op het forum.

Na het einde van Roderidder.be

Nalatenschap van Roderidder.be

De personages van Martin Hofman en David Wagemans, een gebruiker van Roderidder.be verschenen in resptecievelijk albums uit de nieuwe reeks genaamd De Regensteen, De Vedelaar van Sint-Pauwels en De Sluier van Wuustwezel als personages Martin en Rasso.

3 interviews van Martin Hofman waren teruggevonden door David Steenhuyse, ook een gebruiker van Roderidder.be en werden een nieuwe naam gegeven: De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Leopold Vermeiren, De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Edward De Rop en De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Hannelore Vantieghem. Deze zijn echter nog steeds te lezen op Stripspeciaalzaak.be.

Vanaf 2015 of 2016 (of eerder) verwijst de site van roderidder.be naar WPG.be. Dus is de site een link geworden in WPG.be.

Het ontstaan van Roderidder.com

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Roderidder.com

Het ontstaan van Roderidder.net

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Roderidder.net

Het ontstaan van De Rode Ridder Wiki

De Rode Ridder Wiki is een site over De Rode Ridder opgericht door Station7 (ook wel bekend als Robert). Martin Hofman en Frans Roelofse werden fans van De Rode Ridder Wiki en dus ook trouwe volgers van de website.

Secties

Artikelen

Interviews

Bronnen

Genoemd in De Rode Ridder

Andere bronnen

De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman

Galerij

Wetenswaardigheden

1Deroderidder.jpg
De lay-out van Roderidder.be

Verwijzingen en notities

Zie ook

Around Wikia's network

Random Wiki