Wikia

Rascal
Rascal 001
Naam Rascal
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Kleur ogen Groen
Haarkleur Grijs
Biografie
Familie
Werk/beroep Alchemist
Gestorven in Krödzkarr
Doodsoorzaak Neergeschoten met een pijl door Isjtar
Slachtoffers
Direct (onbekend)
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Oude Vijanden
Laatst gezien Oude Vijanden
Verschijningen 1

Rascal was een personage die verscheen in Oude Vijanden.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Rascal was een alchemist. Hij werkte voor Ruffian, een burchtheer die zijn soldeniers ook als rovers gebruikte. Rascal kon glazen bollen maken met slaapgas erin[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Als Ruffian's mannen Johan van Horst gevangen moeten nemen, slagen zij daar niet in. Rascal grijpt in en verdoofd Johan met een van zijn bollen slaapgas. Daarna wordt Johan opgesloten in de kerker. Nog diezelfde nacht dringen meerdere onbekenden in het kasteel binnen. Rascal weet dat dit wat met Johan te maken heeft en gaat naar zijn cel. Daar ziet hij Demoniah, Vlad Drakul, Qrandar, Delira, Yppolita, De Obscurant, Murena en Klingsor. Hij verdoofd hen met een bol slaapgas, daarna laat hij hen opsluiten. Vervolgens gaat hij naar buiten. Johan, Galaxa en Ishtar zien hem aankomen, Ishtar is snel en schiet hem neer met een pijl[2].

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Naam betekenisEdit

PersoonlijkheidEdit

Rascal schijnt er een voorgevoel voor te hebben waneer zijn hulp nodig is. Zo verscheen hij al meteen toen Ruffian's soldaten met Johan vochten.

Kracht en sterkteEdit

Met glazen bollen gevuld met slaapgas kon Rascal zijn tegenstanders makkelijk uitschakelen. Dit is ook het enige wapen waarmee hij in de strip gezien is.

Zie ookEdit

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Rascal.

Around Wikia's network

Random Wiki