Wikia

Prins der Duisternis
Strip143.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Karel Biddeloo

Omslag:

Karel Biddeloo

Illustrator:

Karel Biddeloo

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

De Rattenkoning

Volgende:

De Alchemist

Prins der Duisternis is de 143ste strip van de Rode Ridder.

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

WetenswaardighedenEdit

  • In deze strip worden nog enkele van Bahaal's vele verschillende namen genoemd namelijk: Princeps Tenebrarum, Belial en Baal.
  • In deze strip word de waard Bram vermoord. Johan vermoord Raniar, de moordenaar van Bram. Het is waarschijnlijk dat dit in de strip gedaan is om zo de dood van Bram te wreken.
  • Marianus Gillis en zijn beul werden blind door Galaxa. Het is onbekend of ze stierven door Bahaal of Demoniah, of gewoon nog leefden.
  • Het is onbekend of William Galaxa had gezien. Dit is waarschijnlijk gedaan, omdat William niet geloofde in feeën.
Horstscheur.jpg
De scheur in Kasteel Horst.
  • De beul die werkt met Marianus Gillis heeft meer lijnen in deze strip dan andere beulen voor of na deze strip. In andere strips praten beulen nauwelijks of helemaal geen lijnen in een strip.
  • Dit verhaal speelt zich af in de winter. De gebeurtenissen uit zijn directe opvolger, De Alchemist, spelen zich af in de lente van 1292. Het jaartal in deze strip is dus 1291 of 1292.
  • Dit is de enige reeks tot nu toe in de reeks, dat Johan een persoon, Raniar ombrengt, die een terugkerend personage had omgebracht.
  • De scheur in het album is een verwijzing naar de echte scheur van Kasteel Horst.
  • Dit is het enige album waarin Bram verscheen die niet met de Horst Omnibus had te maken.
  • Dit album heeft de terugkeer in de verhaallijn van Demoniah die absent was sinds De Heren van Rode, een aantal van 12 albums. Dit is vanaf dit album de langste tijd dat ze niet te zien was in de stripreeks totdat ze absent was vanaf De Heksenmeester tot het album Loch Ness, een aantal van 28 albums.
  • Johan ontmoet niet Demoniah gedurende dit album.
    • Hoe dan ook, Johan wist wel af van Demoniah's bestaan via Galaxa gedurende dit album, ook al werd het kort gezegd door Galaxa.

FoutenEdit

  • In het begin van het verhaal werd Alfons een keer met Johan verwisseld.
  • Het been van Chuk werd een keer met dat van Johan verwisseld.
  • De snor van Marianus Gillis werd op een plaatje vergeten.

Johans moordenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki