Wikia

Poseidon
Poseidon 001.JPG
Naam Poseidon
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras God
Geslacht Man
Kleur ogen Bruin
Haarkleur Wit
Biografie
Familie Zeus - Broer
Apollo - Neef
Artemis - Nicht
Athena - Nicht
Werk/beroep God van de Zee
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Necronomicon
Laatst gezien Necronomicon
Verschijningen 1

Poseidon is een watergod.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Poseidon is de heerser over de zee, alle wezens die er in leven gehoorzamen aan zijn bevelen. Hij zorgt ook voor stormen waarin schepen vergaan. Omdat het licht in zijn rijk onbekend is gaat zijn sympathie naar de Machten der Duisternis. Als Demoniah aan hem vraagt om Johan van Horst en zijn strijdmakkers die op zoek zijn naar het boek Necronomicon op te ruimen, stemt hij toe[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Als hij het vlot van Johan en de anderen laat zinken sterven alle opvarenden. Johan herleeft echter dankzij een amulet van de Godin Ishtar. Poseidon bied Johan aan hem zijn vrijheid terug te geven. Hiervoor moet hij wel eerst zijn grootste rog Mantalus verslaan. Johan slaagt hierin, maar Poseidon bedoelde niet dat hij aan land zou kunnen terugkeren. Hij wil dat Johan nu naast hem regeert over zijn rijk[1].

Johan wil Poseidon dwingen om hem terug naar de oppervlakte te laten gaan. Poseidon's geduld is op en hij wil Johan met zijn Drietand verpulveren. Ishtar grijpt hierdoor in en brengt Johan met een hevige stroming terug naar het bolwerk van de Twaalf Naamlozen. Poseidon kan niets doen en blijft woedend achter[1].

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Naam betekenisEdit

PersoonlijkheidEdit

Poseidon was in feite geen slecht personage. De reden dat hij met Demoniah samenwerkte was dat het licht in zijn rijk onbekend is. Hij vermelde tegenover Johan dat hij zich erg verveelde in zijn rijk. Daarom was hij van plan zijn macht met Johan te delen. Toen Johan weigerde werd Poseidon razend.

Kracht en sterkteEdit

Als god van de zee kon Poseidon alle zeedieren bevelen geven. Ook kon hij stormen laten uitbreken en schepen naar de zeeboden laten zinken. Net als de andere goden was Poseidon onsterfelijk.

WetenswaardighedenEdit

  • Poseidon is het eerste personage die Johan ombracht.
  • In Reis naar Atlantis en Magiërs van Atlantis kwam een voertuig voor dat De Poseidon heette. Dit was toeval, aangezien de twee niets met elkaar te maken hebben.
    • Hoe dan ook, beide dingen hadden met water en onderwater te maken.
  • Zonder de snor lijkt Poseidon meer op Merlijn.

Achter de schermenEdit

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Poseidon.

Around Wikia's network

Random Wiki