Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

Op de Brandstapel
Opdebrandstapel
Toeschrijving
Auteur:

Leopold Vermeiren

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Boek

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

Dalas, de reus

Volgende:

Het Blauwe Vuur

Op de Brandstapel is het 15de boek van de Rode Ridder.

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

StripverwijzingenEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Johan komt in dit boek op de brandstapel, net als dat Indigo Magiste op de brandstapel komt in de Blauwe Heks (strip 208).
  • Er verschijnt in dit boek een duif, net als in de Vrijschutter (strip 5).
    • Toevallig beginnen bij met nummer 5. Het boek is nummer 15 en de strip is nummer 5.
  • Sha is de enige uit de groep die uit Antiochië komt. Rond, Koenraad, Johan en waarschijnlijk ook Sid Dalas komen uit een "ander land".
  • Dit boek heeft iets met de reeks gelijk wat ook in de strips is. In de boeken is de Rode Ridder heel bekend bij het volk, net als in de strips. Bij beide gevallen zijn mensen bang voor de Rode Ridder. Johan krijgt ook titel later rode magiër (waarschijnlijk door zijn toedoen in de rode magiër).
  • Een van de wachters heeft het over toverij. Tovenarij komt later voor in de strips. Het personage Merlijn is de eerst tovenaar die verschijnt en ook de tovenaar met de meeste verschijningen.
  • Aky Shian heeft een witte hengst in dit boek, net als Johan van Horst heeft in de stripreeks.
  • Rond, Sha en Johan staan centraal in dit boek.
  • Dit boek heeft geen verwijzing naar heer Oerold.
  • Johan wordt door een pijl geraakt net als in de Blauwe Heks, maar hier overleeft hij het zonder een mandragora.
  • Aky Shian is de hoofdvijand van dit boek: hij zond een spion naar Rond en Johan toe. Dit werd later bevestigt door de sultan zelf.
  • Niemand is gestorven in dit boek.
  • De titel werd ook genoemd in De Uitverkorene.

Around Wikia's network

Random Wiki