Wikia

Questionmark

De naam van deze titel komt door gissing.

Ook al is dit artikel gebaseerd op canon informatie, de uiteindelijk naam van dit onderwerp komt door gissing en door informatie uit De Rode Ridder stripreeks. Dit hoeft niet de originele naam te zijn.

Ninja
Ninja Kin-Lien
Naam Onbekend
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie
Werk/beroep Ninja
Werker voor Yin Sjang Feng
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct 2[1]
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Prinses Kin-Lien
Laatst gezien Prinses Kin-Lien
Verschijningen 1

Deze Ninja was te zien in Prinses Kin-Lien.

Biografie

Eerder leven

De Ninja begon ergens in zijn leven te werken voor Yin Sjang-Feng[2].

Het plan

De Ninja was eerst te zien toen hij zich in het rijk van Wo-Fong bevond. Hij bracht eerst een wachtpost om het leven. Hierna schoot hij ee schildwacht neer met een blaaskoker. De Ninja gebruikte daarna een brandende prop om Kin-Lien te ontvoeren[2].

Dood

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Gevecht met De Ninja

De Ninja was gezien door Johan van Horst en Johan gebruikte zijn zwaard om hem aan te vallen. De schildwachten van Wo-Fong wilde ingrijpen, maar Wo-Fong stond dit niet toe, aangezien zijn dochter in gevaar zou kunnen komen. Nadat Johans zwaard in de ketting vastzat, sta Johan de Ninja neer. De schildwachten van Wo-Fong vroegen echte af wie de man was[2].

Johan kon hier echter op antwoorden aangezien hij al eerder met Ninja's te maken had en bevestigde dat het een Ninja was uit Japan. De Ninja zei dat hij voor Yin Sjang-Feng werkte. De Ninja zei dat hij in zijn buidel moest zoeken voor wierookstokjes, zodat Yin Sjang-Feng hun toe zou spreken. Hierna stierf hij aan zijn verwondingen[2].

Na zijn dood

Johan x Ninja Kin-Lien
Johan steekt de Ninja neer die Prinses Kin-lien was van plan te ontvoeren.

Johan vond de buidel van de Ninja en vond de wierookstaafjes. Yu Won-Tan gebruikte deze wierookstaafjes om te communiceren met Yin Sjang Feng[2].

Verschijningen

Stripreeks

Naam betekenis

Deze Ninja had geen naam gekregen in de strip.

Persoonlijkheid

Deze Ninja was een slecht persoon. Zo wilde hij Prinses Kin-Lien ontvoeren, maar faalde hier echter in door Johan van Horst.

Kracht en sterkte

De Ninja kon goed omgaan met zijn ketting en blaaskoker. Hoe dan ook, toen hij zijn ketting gebruikte tegen Johan van Horst, stak Johan hem dodelijk neer.

Wetenswaardigheden

  • Deze Ninja was de enige persoon vermoord door Johan in Prinses Kin-Lien.
  • Deze Ninja is de enige Ninja omgebracht door Johan die geen connectie heeft met Demoniah in een bepaalde manier, behalve naast het ontmoeten van Johan had hij verder geen connectie met Demoniah.
  • Deze Ninja is de laatste Ninja door Johan omgebracht in Karel Biddeloo's reeks.
  • Deze Ninja is de enige bevestigde moordende Ninja omgebracht door Johan in de stripreeks.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Ninja (Prinses Kin-Lien).