Wikia

Nimue
Nimue.JPG
Naam Nimue
Bijnaam De Dame van het Meer
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Vrouw
Haarkleur Oranje
Biografie
Familie Inis Witrin - Vader
Elaine - Zus
Isabel - Zus
Lynette - Zus
Mildred - Zus
Tegan - Zus
Isolt - Zus
Lyonors - Zus
Ygearne - Zus
Morrigane - Zus
Werk/beroep Werkster voor Bahaal
Werknemer(s) Geen
Slachtoffers
Direct
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Claus Scholz
Eerst gezien De Verborgen Vesting
Laatst gezien Duivelsmist

Nimue, ook wel bekend al De Dame van het Meer is een terugkerend personage in de Rode Ridder stripreeks.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Nimue hoorde bij de dochters van Inis Witrin. Ze had de anderen verraden en koos de zijde van Bahaal. Met haar hulp zou Bahaal de Wereld veroveren, waarna ze als koning en koningin zouden heersen[1].

Ontmoeting met MerlijnEdit

TerugkeerEdit

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: De Terugkeer van Nimue

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Naam betekenisEdit

PersoonlijkheidEdit

Kracht en sterkteEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Nimue verving Demoniah voor Bahaal tot nu toe tijdelijk. Het is onbekend of ze dezelfde status heeft als Demoniah.
  • Nimue is het derde personage wie halfnaakt was (in de Verborgen Vesting). De eerste was Amargith in In de Witte Hel en Indigo Magiste in De Blauwe Heks.
    • Net als Amargith en Indigo, was haar onderste gedeelte afgeschermd, zodat het niet te bloot zou zijn.
    • Nimue is de enige van de vier (Panna meegeteld) wiens borsten niet waren gezien door Johan.
    • Nimue is het tweede personage die werkt voor Bahaal en die bloot te zien was. De ander is Demoniah.
  • Nimue is de enige van de dochters van Inis Witrin die naakt te zien was in een album (De Verborgen Vesting).
  • Nimue is de enige van de dochters van Inis Witrin die in meer dan een enkel album was te zien.
  • Nimue is de enige van de dochters van Inis Witrin die behoorde tot Bahaal's groep en dus ook niet behoorde tot Het Goed (de kant van Johan).

Achter de schermenEdit

NimueDamevanHetMeer.jpg
Nimue, de Dame van het Meer
  • Nimue is gebaseerd op de Vrouwe van het Meer, een personage in de legende van Koning Arthur. De naam 'Nimue' is één van de namen die schrijvers aan haar gaven in verschillende versies, naast Viviane, Elaine, Niniane, Nyneve en andere.
  • Nimue werd genoemd door Merlijn in Het Zwaard van de Maagd. Nimue was pas te zien in De Verborgen Vesting. Het is mogelijk, maar niet bevestigt dat Claus Scholz op het idee kwam om later Nimue te gebruiken voor De Verborgen Vesting.
  • Sinds Nimue werd genoemd in Het Zwaard van de Maagd, moeten de evenementen van De Verborgen Vesting en Duivelsmist zich voor deze strip afspelen.

Around Wikia's network

Random Wiki