Wikia

JohanPromo Dit artikel heeft foto's
Foto(s) nodig: Catawiki foto
JohanPromo

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

Nemesis
Nemesis
Toeschrijving
Auteur:

Karel Biddeloo

Omslag:

Karel Biddeloo

Illustrator:

Karel Biddeloo

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

Catacomben

Volgende:

De Holle Aarde

Debuut

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Debuut

Verschijningen

Personages

Groepen

Evenementen

Wetenswaardigheden

  • De titel Nemesis is omgedraaid zonder een extra n, het woord Enemis wat bijna verwijst naar het woord Vijand.
  • Dit is de tweede strip waarin iemand rookt. Er wordt een pijp gerookt door Raxi in deze strip. De ander was Hydra, waarin Vlad Drakul met een pijp was te zien.
  • Het is onbekend hoe Ugur, Kygar, Foe-Young Hai en Tulak de personages Kerwin en Adelarde hebben vermoord. Ook al waren ze bij een vulkaan vermoord, hun hoofden waren bewaard door Kygar. Hoe de moorden uiteindelijk gepleegd waren is onbekend.
  • Johan vermoord 3 spoorzoekers in deze strip, maar de moorden zijn indirect bevestigt, sinds Goran geen wapens bij zich had tijdens de jacht en Skaara alleen een zwaard met zich meedroeg. Johan was de enige persoon naast Kygar die pijlen met zich meedroeg.
  • Dit is één van de weinige strips waarin Johan iemand ombrengt, maar Johan zelf niet te zien is als moordenaar.
  • Dit is een van de eerste strips sinds De Rode Herberg waarbij Johan alleen als een van de enige terugkerende personages is.

Johans moorden

  • Johan vermoord 3 spoorzoekers.