Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

Amargith
Amargith, het eerste personage die compleet naakt verscheen in de stripreeks.

Naaktheid, ook wel bekend als bloot of naakt verscheen voor het eerst de strip 116, In de Witte Hel prominent. De eerste minder prominente naakt scene speelde zich af in Het Wapen van Rihei. Later lieten Martin Lodewijk en Claus Scholz dit meer verschijnen in de stripreeks, gevolgd door Marc Legendre en Peter van Gucht.

Voorbeelden

Pictenleider
De Pictenhoofdman
Torgul Segen
Torgul Segen
Anat
Anat naakt in een flashback.
  • In De Satansvrucht waren er meerder malen naakte voorbeelden te zien:
    • Anat was naakt te zien toen ze in het meer ging.
    • De borsten van Anat waren te zien toen ze Johan verleidde. Dit leidde tot seks en later tot de de geboorte van Johan van Horst's zoon.
    • Anat was naakt te zien in een flashback, maar was hier was ze volledig afgeschermd (het was zwart gekleurd).
  • In De Uitverkorene waren er meerder malen naakte voorbeelden te zien:
    • Oonagh's borsten waren te zien toen ze seks had met Torn.
    • Toen Allis Johan van Horst voor het eerst ontmoette in persoon, was een tepel van Allis te zien.
    • Nadat Oonagh en Malfrat de Wrange seks hadden gehad, waren bij hun allebei hun blote rug te zien.
    • Toen Torn en zijn vrienden overleden waren, was de romp van Torn te zien, waar ook zijn piemel bij te zien was.
    • Toen Allis en Johan ging slapen, was Johans bovenlichaam te zien.
  • In De Gevangene waren er meerder malen naakte voorbeelden te zien:
    • Oonagh was eerst met haar borsten te zien in bed.
    • Later waren Oonagh's billen te zien toen ze naar Malfrat de Wrange ging.
  • In De Hellemond waren een paar voorbeelden van naaktheid te zien:
    • Johan verscheen halfnaakt in zijn gevecht met de haai.
    • Johan verscheen later nog een keer halfnaakt tijdens zijn gevecht met de harige monsters.
    • Allis was uitgekleed door de harige monsters die haar lijf deden insmeren met brij.
  • In De Vuurproef verscheen naaktheid tijdens:
    • Johan, Timotheus, een Schot en een onbekende man waren allemaal halfnaakt te zien. Hun bovenlijf was te zien.
    • De borsten op het schip van de zeerover groep.
  • In De Heks en Merlijn verscheen naaktheid tijdens:

Verschijningen

Stripreeks

Andere verschijningen

Luxe uitgaves

Luxe uitgaves (2)

Wetenswaardigheden

  • Johan van Horst, Indigo Magiste, Demoniah, Merlijn, Galaxa, Malfrat de Wrange en Allis zijn de enige hoofdpersonages die helemaal naakt verschenen.
    • Johan en Demoniah zijn beide naakt verschenen 2 keer.
  • Ondanks dat Galaxa niet naakt verscheen in de strips, heeft Karel Biddeloo een half-naakte tekening van haar gemaakt.
  • Jyrki is het enige personage die bloot verscheen in de reeks, die uiteindelijk door Johan werd vermoord.
    • Hoe dan ook, Demoniah, die waarschijnlijk een toekomstig slachtoffer van Johan is zou dan deze titel delen met Jyrki. Demoniah, was dan ook 2 keer naakt te zien en in 2 verschillende albums uit 2 verschillende reeksen.
  • Johan is het meest naakt te zien in de stripreeks met een totaal van 6 keer. De eerste keer was in het Wapen van Rihei, de tweede keer in De Kroon van Deirdre, de derde keer in de Toverspiegel, gevolgd door De Grot van de Beer met daarna De Witte Waan en Mensenjacht.
    • Johan is gedurende de reeks bloot gezien door zowel mannen als vrouwen.
  • De originele reeks in de reeks waarin geen naakte vrouwen of halfnaakte vrouwen in te zien waren. Dit is de enige reeks waarin alleen maar mannen een naakte verschijning in maakte.
  • Tijdperk I: Willy Vandersteen is het enige tijdperk waarin geen naakte vrouwen of halfnaakte vrouwen in te zien waren. Dit is hierdoor het enige tijdperk waarin alleen mannen een naakte verschijning in maken.
  • Ironisch genoeg, de eerste naaktheid in de stripreeks had te maken met mannen en niet met vrouwen, ook al staat de stripreeks beter bekend door de naaktheid van vrouwen erin.

Achter de schermen

RodeRidder Humo
Amargith in het blad Humo.

Links

Zie ook