Wikia

JohanPromo Dit artikel heeft foto's
Foto(s) nodig: Ebberich's lijst
JohanPromo

Update Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:Bronnen.
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update
BijSint-Joris

Bij Sint-Joris

Marc Legendre en Fabio Bono, ook wel bekend als Legendre en Bono is het nieuwe reeks team vanaf album De Uitverkorene tot en met heden.

Achtergrond

Marc Legendre

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Marc Legendre

Marc Legendre was de vervanger voor Martin Lodewijk, die het nieuwe reeks team had verlaten om aan Agent 327 te werken. Het laatste Rode Ridder album van Martin Lodewijk was De Witte Waan. Marc Legendre werkte eerder aan 5 Rode Ridder albums mee: Het Godsgericht, De Duivelse Poppenspeler, De Zwarte Weduwe, De Hellevliet en De Kinderrovers (vanaf 2013 tot en met 2015). Marc werkte hierdoor eerder samen met Claus Scholz[1].

Fabio Bono

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Fabio Bono

Ontstaan van het team

De lancering van De Uitverkorene

MarcFabioUitverkorene
Marc Legendre en Fabio Bono samen met hun eerste gemaakte album, De Uitverkorene.

De lancering van De Uitverkorene vond plaats op 11 Mei 2016. Marc Legendre en Fabio Bono werden beide meerdere malen geïnterviewd door interviewers zoals Martin Hofman voor de Stripspeciaalzaak.be, VTM en Striptiek.

Interviews

Stripspeciaalzaak.be

Interview 2

Marc-Legendre
De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Marc Legendre

De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Marc Legendre was het tweede interview gedaan door Martin Hofman voor de Stripspeciaalzaak.be. Het interview ging onder andere Marcs eerdere delen (Marc Legendre's reeks) en zijn opkomende album, De Uitverkorene samen met tekenaar Fabio Bono.

Interview 7

RR-7-Fabio-Bono
De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Fabio Bono

De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Fabio Bono was het zevende interview gedaan door Martin Hofman voor de Stripspeciaalzaak.be. Het was het eerste interview met een team (Marc Legendre en Fabio Bono) en het eerste interview dat zich niet compleet focuste op 1 specifiek persoon (Fabio Bono).

Striptiek

StriptiekInterview
Marc Legendre en Fabio Bono tijdens het interview van Striptiek

VTM

Albums samen gemaakt

Bronnen

Wetenswaardigheden

  • Marc Legendre en Fabio Bono zijn het eerste Rode Ridder team die allebei een Facebook account hebben.
  • Dit is het eerste team waarbij beide schrijver en tekenaar het debuutalbum van hun gescheiden (Marc Legendre met Het Godsgericht en Fabio met De Uitverkorene) deel uitmaakte van albums die langer dan 1 album duurde.
  • Dit is het enige team geïnterviewd door Martin Hofman voor de interviewreeks, namelijk De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Fabio Bono ging over het team tijdens hun eerste stripalbum, De Uitverkorene.
  • Dit is het enige team die 2 keer geïnterviewd werd gedurende de interviewreeks. Marc Legendre tijdens interview 2 en 7, terwijl Fabio Bono werd geïnterviewd tijdens interviews 7 en 11.
  • Dit is het enige team die naast hun interview samen met Martin Hofman ook allebei aparte interviews hadden met Martin Hofman.
  • Toevallig genoeg wanneer alle 4 de albums uitkomen in 2017 zit Fabio Bono op Marc Legendres oude aantal strips die hij schreef voor De Rode Ridder tot De Gevangene (7 albums). Dit is ook de laatste keer dat Fabio Bono in een volledig jaar met Marc's oude aantal strips gelijk had en de enige keer tot een aantal van dit team dat uitkwam bij een eerder album van hun samen.
  • Dit is het eerste Rode Ridder team die De Rode Ridder Wiki hebben bezocht.
  • Dit is het eerste Rode Ridder team sinds Willy Vandersteen en Karel Biddeloo die allebei hun eigen tijdperk hadden.
    • Hoe dan ook, dit is het eerste Rode Ridder team die niet allebei een tijdperk hadden tijdens de stripreeks. Marc Legendre had een eigen periode tijdens de boekenreeks en Fabio Bono tijdens de stripreeks. In beide gevallen had Marc Legendre er volledig mee te maken.
  • Beide leden hebben inkter Dimitri Fogolin tot op heden nog niet in persoon ontmoet. In beide gevallen gaan de ontmoetingen via Facebook.
  • Beide Marc Legendre en Fabio Bono werden genoemd als personages Legendre en Bono op Ebberich's lijst in De Hellehond.

Achter de schermen

  • Fabio Bono bevestigde dat hij Marc Legendre een jaar geleden had ontmoet in Antwerpen, voordat hun eerste strip (De Uitverkorene) uitkwam.

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Marc Legendre en Fabio Bono.