Wikia

Marbod Berengar
Marbod
Naam Marbod Berengar
Status Onbekend[1]
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Grijs
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Burchtheer
Werknemer(s) Gribbe - Smid
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Eerst gezien De Man Zonder Verleden
Laatst gezien De Man Zonder Verleden

Marbod Berengar werd vastgehouden in Kreisburg door Pankraz Rauh.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Marbod Berengar was de burchtheer van Kreisburg. Een kasteel dat in het Zwarte Woud stond. Na het overlijden van zijn echtgenote trok Marbod zich in een klooster terug. Zijn hofmeier Pankraz Rauh maakte van de gelegenheid gebruik om hem te laten ontvoeren. Rauh liet hem in een geheime cel opsluiten, en een ijzeren masker opzetten. Zo zou niemand hem herkennen. Lange tijd was Marbod de gevangene van Rauh, die intussen een schrikbewind voerde[2].

BevrijdingEdit

Nadat de rebellen onder de leiding van Johan van Horst de overwinning hadden behaald, werd Marbod bevrijd. Hij nam het bewind over Kreisburg weer over en liet het kasteel herbouwen. De toernooiridder Rudgar van Hanau werd de nieuwe beschermer van Kreisburg[2].

De ondergang van KreisburgEdit

Enkele maanden later was de heropbouw van Kreisburg nog in volle gang. Er kwamen geruchten over een grootte krijgsbende in de omloop. De aanvoerder van dit leger was niemand minder dan Pankraz Rauh. Pankraz Rauh was op weg naar Kreisburg om wraak te nemen voor zijn nederlaag. Het vernielde kasteel kon niet verdedigt worden, daarom moesten Rudgar en de soldaten hen buiten het kasteel bevechten. Het werd een slachting waarbij het onbekend is wat er met Marbod is gebeurd. Het is mogelijk dat hij vluchtte voordat Kreisburg werd platgebrand door Pankraz Rauh[3].

VerschijningenEdit

WetenswaardighedenEdit

  1. Het is niet bekend of Marbod heeft kunnen vluchten toen Pankraz Rauh Kreisburg vernietigde
  2. 2,0 2,1 De Man Zonder Verleden
  3. Doodbrenger

Zie ookEdit

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Marbod Berengar.

Around Wikia's network

Random Wiki