Wikia

De Rode Ridder Wiki

Magor

14.183pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
JohanPromo.jpg Dit artikel heeft foto's
Foto(s) nodig: Betere infobox foto?
JohanPromo.jpg

Magor
Magor.JPG
Naam Magor
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Kleur ogen Geel
Haarkleur Wit
Biografie
Familie Eleïa - Pleegdochter
Werk/beroep Hogepriester van Sol Invictus
Dienaar van Bahaal
Leider van De Slangenkrijgers
Werknemer(s) Slangenkrijgers
Bergnomaden
Gestorven op 1290[1]
Gestorven in Nistmes, Ardennen
Slachtoffers
Direct
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Witte Duisternis
Laatst gezien De Slangegod
Verschijningen 3

Magor was een kwaadaardig meesterbrein. 

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Magor was de hogepriester van Sol Invictus en de leider van een groep Bergnomaden. Hij liet zijn mannen karavanen van Pelgrims uitmoorden, gevangenen offerde hij in naam van Sol Invictus[2]. Magor diende ook de Slangegod. Dit wezen leefde in een schuilplaats die Magor in de Ardennen had.

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Magors geheime schuilplaatsEdit

Gevecht met Hugo Pynnock en doodEdit

Na zijn doodEdit

Cover verschijningenEdit

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Pas na zijn dood bleek dat Magor een trouwe dienaar van Bahaal geweest zou zijn.
    • In de drie strips waarin Magor verscheen werd Bahaal nooit door hem genoemd. Daardoor kan Magor gezien worden als een individueel meesterbrein in al zijn verschijningen (dit geldt niet voor personages Tenebrax, Darkon, Lodogran van Camelard en andere personen die direct werkte voor Bahaal in hun eerste verschijning ondanks dat hun een leider waren).
  • Magor hield het als een van de langste vol om als meesterbrein te sterven - 3 strips. Bahaal, zijn meester, stierf in zijn tweede verschijning, net als vele andere meesterbreinen (Vlad Drakul en Klingsor, eigenlijk verscheen Klingsor in persoon in de strip Klingsor).
  • Magor's geheime schuilplaats was niet ver af van Kasteel Horst.
  • De Slangegod is het enige album van de trilogie waarin hij niet verschijnt op de cover.
  • Ironisch genoeg, de cover verschijningen van albums De Witte Duisternis en Sol Invictus zouden omgedraaid moeten zijn in het geval van Magor, aangezien het album Sol Invictus een flashback laat zien van een jongere Magor en speelt zich af voor het album De Witte Duisternis.
  • Niet zoals Tenebrax uit Het Grote Geheim was Magor wel een meesterbrein. Dit komt doordat zijn acties zich afspeelde voor zijn bekendheid als een werknemer van Bahaal's groep.
    • Magor stierf in 1290 en Tenebrax in 1314. Tijdens de verschijning van Tenebrax in chronologie was Magor al 24 jaar overleden. In chronologie van het album Storm over Damme was Magor al 93 jaar overleden.
  • Magor stond op de cover van De Witte Duisternis samen met Johan van Horst (en Trudo van Wezemael), terwijl Magor bij het album Sol Invictus samen met Johans halfbroer Hugo Pynnock op de cover stond. Magor is een van de weinige personages die samen met hun op een cover, maar allebei op een andere cover en niet dezelfde cover (dus dat Johan en Hugo een cover delen samen).
  • In 2 albums waarin Magor genoemd werd; De Tuin van Eden en De Zwarte Spiegel stond Johan samen met Hugo Pynnock op de cover. In het album Prins der Duisternis stond Johan alleen op de cover (naast De Slangegod waarin ook alleen Johan op de cover stond).

Achter de schermenEdit

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Magor.

Around Wikia's network

Random Wiki