Wikia

De Rode Ridder Wiki

Magist Magiste

13.815pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Magist Magiste
Magiste 001.JPG
Naam Magist Magiste
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht
Biografie
Familie Ongenoemde vrouw - Vrouw
Indigo Magiste - Dochter
Werk/beroep Alchemist bij Chirac's kasteel[1]
Alchemist bij Kasteel Horst[2]
Slachtoffers
Direct 2
Indirect
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Eerst gezien De Blauwe Heks
Laatst gezien Doctor Faustus
Verschijningen 9

Magist Magiste is de vader van van Indigo Magiste, de Blauwe Heks.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Magist Magiste[3] leefde in Toledo, Spanje. Oorspronkelijk kwam hij uit India. Daarvandaan bezat hij nog enkele voorwerpen zoals een Khunda[4]. Magist Magiste is getrouwd geweest en heeft een dochter genaamd Indigo Magiste. Hij werkte aan een onderzoek naar de ware aard van licht en duister. Tijdens zijn studies werd Magist langzaam blind. Hierdoor werd zijn dochter Indigo zijn assistente. Ze voerde ook zijn briefwisseling met Roger Bacon. Magist was naast alchemist ook geneesheer en filosoof. Hij hield zich bovendien bezig met wijsbegeerte, Esoterie, Mystiek en De Kabbala. Een explosie tijdens een van zijn experimenten heeft hem blind gemaakt en heeft het haar van zijn dochter Indigo Magiste blauw laten verkleuren[5].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Cover verschijningenEdit

Luxe editiesEdit

VerschijningenEdit

Andere verschijningenEdit

Luxe editiesEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Magist wordt ook in de strip, de Sluier van Wuustwezel, Magiste Magist genoemd in plaats van Magist Magiste.
  • Magist, zijn dochter Indigo en De Graaf van Chirac (en Johan, maar Johan maakte geen debuut of laatste verschijning) verschenen alle 3 in het eerste verhaal (De Blauwe Heks) en laatste verhaal (Doctor Faustus) waarin deze personages hun debuut en laatste verschijning maakte aan de handen van Martin Lodewijk.
  • Vanaf De Elfenring waren Indigo en haar vader Magist niet meer te zien in de stripreeks als hoofdpersonages.
    • Indigo en haar vader Magist zijn de eerste familieleden die als hoofdpersonages de groep verlieten en de eerste hoofdpersonages uit de nieuwe reeks die niet meer te zien waren in de verhaallijn.

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Magist Magiste.

Around Wikia's network

Random Wiki