Wikia

Lothar
Lothar Gouden.JPG
Naam Lothar
Status Onbekend[1]
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Onbekend
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Lid van De Gouden Sikkel
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Willy Vandersteen
Eerst gezien De Gouden Sikkel
Laatst gezien De Gouden Sikkel
Verschijningen 1

Lothar was een man die werkte met Thoran.

Biografie Edit

Eerder leven Edit

Lothar was een lid van De Gouden Sikkel, een sekte die de Maretak aanbad. Op hun leider Thoran na was Lothar het belangrijkste lid. Hij bracht de mensenoffers aan de goden[2].

Ontmoeting met Johan van Horst Edit

Toen Johan door de sekte gevangen genomen werd, beval Lothar om de ridder meteen op de offersteen te leggen. Karin kocht Johan tot ergernis van Lothar vrij door hem als slaaf te nemen. Later besprak hij samen met Thoran de situatie en zocht naar een manier om van Johan af te komen. Volgens Thoran zou Gildor de ridder wel vermoorden. Aangezien hij wel jaloers zou zijn dat zijn verloofde met Johan omging. Het plan mislukte doordat Johan van Gildor won. Daarna pleegden Karin en Gildor verraad, en hielpen Johan om te ontsnappen[2].

Het einde van de sekte Edit

Na de dood van Thoran en ook zijn broer Nabor, viel een groep ruiters van Gawein de sekte aan. De leden werden uiteen gejaagd. Het is niet bekend wat er met Lothar gebeurde[2].

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Naam betekenisEdit

  • Lothar betekent "beroemd in het leger".

PersoonlijkheidEdit

Lothar was een vertrouwensman van Thoran. Hij begreep ook dat Johan uit de weg geruimd moest worden, aangezien hij een gevaar voor de sekte was.

Kracht en sterkteEdit

Net als de andere leden van de Gouden Sikkel bezat Lothar een sikkel als wapen. Hij is echter niet vechtend te zien tijdens het verhaal.

Achter de schermenEdit

  1. Het is onbekend of hij het overleefde of stierf in het album. Het kan ook zijn dat hij opgepakt was aan het einde van het album.
  2. 2,0 2,1 2,2 De Gouden Sikkel

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Lothar (De Gouden Sikkel).

Around Wikia's network

Random Wiki