Wikia

Lionel
Lionel 001
Naam Lionel
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Kleur ogen Bruin
Haarkleur Grijs
Biografie
Familie Bohort - Broer/Neef
Lancelot Du Lac - Neef
Ban - Oom
Werk/beroep Edelman
Bondgenoot van Lodogran van Camelard
Werkte samen met Bohort en Vermeille
Werknemer(s) Soldaten
Gestorven in Joyeuse Garde, Frankrijk
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door Lancelot Du Lac
Slachtoffers
Direct 1[1]
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Erfgenaam
Laatst gezien De Erfgenaam
Verschijningen 1

Lionel was de neef van Lancelot, totdat Lancelot hem ombracht na zijn verraad.

Biografie

Eerder leven

Over Lionel's eerdere leven is niets bekend, behalve dat hij een neef van Lancelot Du Lac was. Lancelot omschreef hem en zijn neef Bohort als nietsnutten, die alleen maar op de erfenis uit waren[2].

Ontmoeting met Johan van Horst

Het geduld van Lionel is uiteindelijk op en zo besluiten ze Ban langzaam te vergiftigen. Ook sturen zij hun handlanger Guillaume naar Camelot. Deze moet niet alleen Lancelot naar Frankrijk terugbrengen, maar ook contact opnemen met hun medeplichtige, Lodogran van Camelard. Lionel en de anderen denken dat Lancelot onderweg is vermoord door Guillaume en Lodogran's handlangers. En zijn daarom zeer verrast als Lancelot levend op "Joyeuse Garde" aankomt. Ook heeft Lancelot Johan van Horst bij zich, die al snel ontdekt dat Ban door hen vergiftigd is[2].

Dood

Lionel en Bohort proberen Lancelot nu snel te vergiftigen. Tijdens het bezoek van de griffer bieden ze Lancelot een beker wijn aan. In de wijn zit gif. Hun plan mislukt echter en Bohort pleegt zelfmoord, want hij wordt gedwongen de vergiftigde beker zelf leeg te drinken door Lancelot. Lionel probeert Lancelot met zijn zwaard te doden, maar die is hem te vlug af en steekt hem neer met zijn zwaard[2].

Verschijningen

Stripreeks

Naam betekenis

  • Lionel betekent "kleine leeuw".

Persoonlijkheid

Lionel dood
Lancelot steekt Lionel dodelijk neer.

Lionel was volgens Lancelot net als Bohort een nietsnut. Allebei waren ze uit op de erfenis en zouden hiervoor zelfs hun eigen gezinsleden vermoorden. Hun relatie met Lancelot was voor de moord op Ban al slecht. Onderling kon hij wel goed met Bohort overweg.

Kracht en sterkte

Lionel was gezien met een zwaard. Hij was echter lang niet snel genoeg om Lancelot te verslaan.

Wetenswaardigheden

  • Het is onbekend of zijn achternaam ook Du Lac is.
  • Ondanks hun samenwerking had Lionel Lodogran nooit ontmoet. Lionels en Lodograns onderlinge berichten werden via postduiven overgebracht.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Links

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Lionel.