Wikia

Knif
Knif closeup
Naam Knif
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Vogel
Geslacht
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie
Werk/beroep
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Marc Legendre
Eerst gezien De Uitverkorene
Laatst gezien De Razende Magiër
Verschijningen 10
Luxe edities 20

Knif[1] is een vogel die behoort tot Allis.

Biografie

Eerder leven

Nadat de oma van Allis op de brandstapel terecht gesteld werd, kwam Knif met Merlijn mee bij zijn ontmoeting met Allis. Merlijn liet de vogel bij Allis[2]. Knif volgde Allis hierna overal mee naartoe[3].

Op tocht met Johan en Allis

De vrijheid van Allis

[4].

De Hellemond

[5].

De Vuurproef

[6].

In de bergen

[2].

In het kasteel

[7].

De reis naar Camelot

[8].

Cover verschijningen

Stripreeks

Verschijningen

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Knif/Verschijningen

Stripreeks

Andere verschijningen

Luxe edities

Superluxe edities

Naam betekenis

Persoonlijkheid

Kracht en sterkte

Wetenswaardigheden

Knif
Knif
  • Knif is het eerste dierlijke hoofdpersonage dat geen paard is.
  • Knif neemt de rol over van Vliegvlug die verscheen in De Vloek van Malfrat.
  • In De Gevangene heette Knif foutief Knip.
  • Knif is het enige hoofdpersonage die gemakkelijk De Hellemond kon verlaten. Die komt doordat Knif kan vliegen.
    • Ironisch genoeg deed hij dit niet, sinds hij aan de zijde van Johan en Allis bleef.
  • Knif is het enige hoofdpersonage van de Nieuwe reeks - Deel 2 wiens naam niet overeen kwam met zijn tegenhanger (Vliegvlug).
  • Knif heeft de meeste verschijningen in de stripreeks na Witte. Witte verscheen in elke reeks en heeft de meeste verschijningen van alle dieren in de stripreeks. Knif verscheen tot op heden in 8 albums. Knif verscheen zelfs in meer albums dan Johans paard, Jago en Allis's paard.
  • Knif is het eerste genoemde dier waarvan Johan van Horst niet de eigenaar van was, die uiteindelijk een hoofdpersonage was.
  • Knif is momenteel het enige hoofdpersonage uit De Uitverkorene cyclus die geen mens was en in alle albums verscheen.
  • Aangezien Knif eerst behoorde tot Merlijn is het ook mogelijk dat Merlijn Knif krachten gaf waardoor hij via Knif kon kijken wat er bij gebeurtenissen gebeurde. Het is onbekend of dit daadwerkelijk ook zo is.
  • Door zijn verschijning in De Onmogelijke Opdracht verscheen Knif (die eerst behoorde toe tot Merlijn) in meer albums dan zijn uil Baldur.
  • Knif is het enige hoofpersonage uit De Uitverkorene cyclus die niet genoemd werd in De Rode Ridder (stripreeks)/Verhaallijnen tot op heden.
  • Niet zoals Allis, Jago en Malfrat had Knif een tegenhanger die niet dezelfde naam droeg als Knif. Knif is het enige hoofdpersonage waarbij dit het geval was.
  • De Hellehond is het eerste album van de Nieuwe reeks - Deel 2 waarbij Knif absent is sinds zijn debuut.

Achter de schermen

"Hij komt en gaat, Robert. Hij is in elk geval niet opgegeten."
Marc Legendre over Knif tegen Station7[src]
  • Op 29 Augustus 2018 vroeg Station7 aan Marc Legendre of Knif nog te zien kregen of dat hij intussen opgegeten was, aangezien hij absent was in De Hellehond. Marc antwoordde hierop dezelfde dag dat Knif niet was opgegeten en hij komt en gaat.

Verwijzingen en notities

Links

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Knif.