Wikia

Update.png Dit artikel of sectie is genomineerd voor een update update
Het volgende moet specifiek worden upgedate:{{{1}}}.
Je kan De Rode Ridder Wiki helpen bij: updating it.
Update.png

Kerwyn's groep
Kerwyn 003.JPG
Organisatie
Bevelhebber:
Species:

Mensen

Details
Bewapening:
Transport:
Stationering:
Conflicten:

Het uitroeien van Johan van Horst's groep.

Kerwyn's groep is een groep bedacht door Kerwyn en de groep staat bekend als de vijand van Johan van Horst's groep.

Geschiedenis

Tijdens Arthur's verblijf in Camelot

De Kronieken van Merlijn

Leden

Leider

Foto Naam Eerste verschijning Laatste verschijning Aantal verschijningen Reden(en)
Bahaal 111.JPG Bahaal
(Niemand)
De Barst in de Ronde Tafel     Bahaal begon te werken voor Kerwyn nadat Kerwyn's plannen waren mislukt. Hij begon met en voor hem te werken in de Naamloze Ridder.

Semi-leiders

[[File:|150px]] Kerwyn's
mannen
Kerwyn de Magiër Kerwyn de Magiër 1  
Azizah.jpg Azizah       Azizah werkte direct voor haar vader. Door haar gevoelens voor Johan en Lancelot, bleef ze toch bij Kerwyn's groep.
Bahaal's werkers
Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Bahaal's groep
   
Delira 001.JPG Delira De IJzeren Hand Oude Vijanden 2  
Demoniah x.JPG Demoniah De Leeuw van Vlaanderen De IJzeren Kroon 27 Demoniah staat bekend als een van de trouwste werkers van Bahaal. Ondanks dat vaak haar plannen werken, mislukken ze later door Johan van Horst, die altijd een oplossing heeft voor wat demoniah doet voor Bahaal.
Lodogran 001.JPG Lodogran van Camelard Koning Arthur     Lodogran begon voor Bahaal te werken (die zelfs eerst dienaar was voor Kerwyn en dus een hogere rang had) nadat Kerwyn overleden was (Kerwyn de Magiër). Dit was bevestigt in De Toverstaf.
Vlad Drakul.JPG Vlad Drakul Hydra Oude Vijanden 3 Vlad Drakul begon te werken voor Bahaal in De Zoon van de Draak. Vlad Drakul kwam weer bij de groep in Oude Vijanden.
Nimue.JPG Nimue De Verborgen Vesting Duivelsmist 2 Nimue begon voor Bahaal te werken en zelfs met Bahaal te werken om zo Merlijn buiten te spel te zetten. Hoe dan ook, Johan kwam erachter in Duivelsmist en stopte de plannen voorgoed. Sindsdien was Nimue niet meer te zien.
Ogran.JPG Ogran De Slavenmeester De Slavenmeester
Demoniah's werkers
Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Demoniah's groep
   
Qrandar.JPG Qrandar Excalibur Oude Vijanden
Kling.JPG Klingsor De Groene Steen Oude Vijanden
Murena 1.JPG Murena Oude Vijanden
Vlad Drakul.JPG Vlad Drakul Hydra Oude Vijanden 3
Yppolita.JPG Yppolita Het Verdronken Land Oude Vijanden 2
Obscurant 001.JPG De Obscurant Catacomben Oude Vijanden
Lodogran van Camelard's werkers
   
Gandolf.JPG Gandolf Het Veemgericht Het Veemgericht
Gandolf beul.JPG Gandolf's beul Het Veemgericht Het Veemgericht
Chizzo's werkers
Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Chizzo's groep
   
Ramund x.JPG Ramund De Wraak van de Nachtridders De Wraak van de Nachtridders 1
Yorba 001.JPG Yorba De Wraak van de Nachtridders De Wraak van de Nachtridders 1 Vermoord door Azizah in De Wraak van de Nachtridders in het drijfzand.
Grak 001.JPG Grak De Wraak van de Nachtridders De Wraak van de Nachtridders 1 Neergestoken met een zwaard door Johan van Horst, viel in het water.

Onofficieël

Johan 002.JPG Johan van Horst Het Gebroken Zwaard NVT 237 Johan samen met Indigo en Merlijn werden gedwongen om mee te gaan en te Merlijn vertelde waar De Judasgraal was in de Judasgraal.
Merlijn closeup.JPG Merlijn Koning Arthur De Spookkrijgers 71 Merlijn samen met Indigo en Johan werden gedwongen om mee te gaan en te Merlijn vertelde waar De Judasgraal was in de Judasgraal.
Indigo 001.JPG Indigo Magiste De Blauwe Heks Doctor Faustus 13 Indigo samen met Johan en Merlijn werden gedwongen om mee te gaan en te Merlijn vertelde waar De Judasgraal was in de Judasgraal.
Narcis.JPG Isabelle de Lagverre De Zwarte Narcis De Wederopstanding 2 Isabelle de Lagverre werkte eigenlijk samen met Demoniah, maar was eigenlijk nooit gezien door Demoniah als ene lid van de groep.
Boris 001.JPG Boris De Wederopstanding De Wederopstanding 1 Boris werkte voor Isabelle de Lagverre, waardoor hij ook een onofficeël lid was van de groep.

Vroegere leden

Johan als Baldur.JPG Balder Het Gebroken Zwaard NVT 237 Johan gebruikte de bijnaam Balder en werkte onofficieël voor Kerwyn, sinds Ramund hem eerder probeerde om te brengen in De Wraak van de Nachtridders. Balder had Chizzo's derde huurling omgebracht.
Lancelot als Loki.JPG Loki Koning Arthur NVT   Lancelot gebruikte de bijnaam Loki en werkte onofficieël voor Kerwyn, sinds Ramund hem eerder probeerde om te brengen in De Wraak van de Nachtridders. Loki had Chizzo's tweede huurling omgebracht.
Joab.jpg Joab De Wraak van de Nachtridders De Wraak van de Nachtridders 1 Joab luisterde niet naar Chizzo en viel in een valluik, waar het monster Grauwaard hem vermoordde. Joab had ook niet Kerwyn ontmoet voordat hij stierf.

Afgewezen

Lancelot vermomd.JPG Lancelot Du Lac Koning Arthur De Verborgen Vesting 41 Lancelot wist dat Merlijn, Guinevere en Arthur niet de echte waren en had zichzelf afgewezen van de groep in Lyonesse. Lancelot vertelde het later tegen Johan van Horst in dezelfde strip.
Merlijn 002.JPG Merlijn Koning Arthur NVT 69 Merlijn was niet blij dat Kerwyn (zijn broer) voor de slechte kant koos en wees hem hierop af in de Elfenring.

Onbekend

Gwenleod.JPG Gwenleod Kerwyn de Magiër Kerwyn de Magiër 1

Indirect

Modred 333.JPG Modred 1
Walewyn.JPG Walewyn 1

Gevangen genomen

Vrijgelaten

Vroegere leider

Kerwyn 001.JPG Kerwyn Kerwyn de Magiër De Elfenring 11 Kerwyn begon deze groep net iets voordat hij Niemand had ontmoet. Kerwyn en zijn broer Merlijn deden hun wegen scheiden, maar Merlijn was niet bekend met wat er met zijn broer gebeurd, volgens Kerwyn's verhaal.Hoe dan ook, in de Elfenring bleek Merlijn wel zijn broer Kerwyn te kennen en hem laten weten te pakken te krijgen. Hoe dan ook, dit kan een Retcon zijn. Kerwyn begon deze groep samen met Lodogran van Camelard en Niemand.

Vroegere semi-leiders

Bahaal 111.JPG Bahaal
(Niemand)
Lodogran 001.JPG Lodogran van Camelard Koning Arthur     Lodogran begon voor Kerwyn te werken achter de schermen.
Chizzo.jpg Chizzo De Wraak van de Nachtridders De Wraak van de Nachtridders 1  

Vermoord door Kerwyn's groep

Hierin staan alleen de mensen die zijn omgebracht toen ze deel waren van Kerwyn's groep. Mensen die niet deel waren van de groep en toen al hadden gemoord, komen hierin niet te staan, maar wel die zich later bij de groep voegde en toen begonnen te moorden.

Door Kerwyn's werkers

Door Bahaal's groep

Door Lodogran's groep

Teruggekeerd uit de dood

Verschijningen

Strips

Andere verschijningen

Luxe uitgaves

Weetjes

  • Lodogran wist ook nooit dat Kerwyn de broer van Merlijn was.
    • Lodogran verscheen voor zijn baas Kerwyn in de stripreeks.
  • In de originele stripreeks werkte Kerwyn en Bahaal niet met elkaar. De laatst bedoelde strip was de Laatste Droom, maar uiteindelijk bleek het in de Naamloze Ridder dat Kerwyn de mentor was van Bahaal.
  • In Oude Vijanden blijkt het eigenlijk meer dat de groep van Bahaal al gekozen is te werken onder Demoniah. Ze is ook aan het begin van de strip te zien en gaat met hun mee naar Bahaal toe om verhaal te doen. Bahaal zei ook dat ze naar Demoniah moesten luisteren, dus het was al hoogstwaarschijnlijk zo bedacht door Bahaal.
  • Johan voegde zich bij Chizzo's groep samen met Lancelot. Johan zag Bahaal, die toen nog bekend stond als Niemand. Johan had Bahaal's aanbod afgeslagen in De IJzeren Hand om hem bij Bahaal's groep toe te voegen. Het is hoogstwaarschijnlijk dat Johan niet wist dat Bahaal en Niemand dezelfde persoon waren. Maar in een strip (bron) zag Johan dat Niemand hem bekend voorkwam.
  • Beide Johan van Horst's groep en Kerwyn's groep hebben leden die bij elkaars groep afwezen of bij elkaar kwamen.
  • Bahaal probeerde beide Johan van Horst en Merlijn bij zijn groep toe te voegen. Dit aanbod werd door beide mannen afgewezen. Johan en Merlijn zijn beide de meest voorkomende personages in de stripreeks.
    • Toevallig genoeg was Johan onofficieël deel van Kerwyn's groep als Balder en zijn vriend van Lancelot als Loki.
  • Qrandar en Lodogran van Camelard leefde alle twee een paar keren totdat ze uiteindelijk stierven.

Verwijzingen en notities

  1. Dit was wanneer Kerwyn er niet was en sinds Lodogran in Camelot was.
  2. Dit was pas nadat Bahaal naar Brittanië was gestuurd door Kerwyn zoals Kerwyn zei in De Vloek van de Tupilak.
  3. Alleen als Bahaal niet in de strip verschijnt. Een voorbeeld hiervan is Het Boze Oog
  4. De Wraak van de Nachtridders
  5. De Wraak van de Nachtridders
  6. De Judasgraal
  7. De Judasgraal en Modgudur
  8. De Judasgraal, De Verborgen Vesting en Duivelsmist
  9. de Judasgraal
  10. De Judasgraal
  11. De Judasgraal

Around Wikia's network

Random Wiki