Wikia

Kerim
Kerim.JPG
Naam Kerim
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep
Werknemer(s) Verkenners
Gestorven in Vlak bij Kalot Enbolot
Doodsoorzaak Neergestoken met een mes door Iblis
Slachtoffers
Direct >
Indirect
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Klingsor
Laatst gezien Klingsor
Verschijningen 1

Kerim was een lid van de stam der Hashassins.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Kerim was de leider van een groep verkenners. Hij zou de echtgenoot van Zobeïde worden, de prinses van zijn volk. Ondanks hun komende huwelijk konden Kerim en Zobeïde niet goed met elkaar opschieten[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Kort nadat Johan en Gonzaga bij de Hashassins waren gekomen, moest Johan getest worden. De ridder was namelijk geen lid van De Tempeliers, en kon daarom anders dan Gonzaga niet zonder test bij hun groep komen. Toen Kerim verscheen, uitte hij zijn misnoegen tegen Zobeïde. Hij ergerde zich aan het feit dat ze het voor Johan opnam. Zobeïde bemerkte echter dat ze hem pas na hun huwelijk zou moeten gehoorzamen. Kerim overzag de proef die Johan moest ondergaan. Tot zijn verassing slaagde de ridder[1].

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Naam betekenisEdit

PersoonlijkheidEdit

Zobeïde noemde Kerim een ijdele man, die altijd de eerste wilde zijn. Hijzelf had geen respect voor zijn eigen koning en toekomstige schoonvader. Kerim noemde Habakkuk in zijn gedachten een "oude dwaas". Kerim verried zijn eigen groep en liep over naar Klingsor.

Kracht en sterkteEdit

Als Hashassin had Kerim een opleiding met verschillende wapens gehad. Hijzelf gebruikte een kromzwaard. Kerim had ook kennis van spoorzoeken en verkenning.

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Kerim.

Around Wikia's network

Random Wiki