Wikia

BijSint-Joris

Bij Sint-Joris

John Rider
John Rider
Naam John Rider
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Kleur ogen Blauw
Haarkleur Blond
Biografie
Geboren op Onbekend
Geboren in Onbekend
Geliefde(s) Onbekend
Familie Sarah - Dochter
Werk/beroep Voormalige Navy SEAL
Slachtoffers
Direct Onbekend
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Stripreeks Red Rider
Ontwerper Steven Degryse
Eerst gezien De Zevende Scherf
Laatst gezien Het Huis Merlijn
Verschijningen 3
Luxe edities 1

John Rider, ook wel bekend als Red is het hoofdpersonage uit Red Rider, de spin-of van De Rode Ridder.

Biografie

Eerder leven

John Rider was in zijn vroegere leven soldaat geweest en had in Irak gevochten. Na zijn tijd in het leger werd John de baas van zijn eigen bedrijf: RedEx, een pakketdienst. Hij bezorgde pakketten die moeilijk te overhandigen waren[1].

Het pakketje

John kreeg in zijn vaste verblijfplaats bezoek van Billy Lou, een werknemer van UPS. Die kwam een pakketje brengen dat naar Oberlin moest. Er stond geen duidelijk geschreven adres op, maar John zei dat hij het zou regelen. Het pakketje was bestemd voor een persoon genaamd Merle Fairweather, die bij een rondreizende freakshow werkte[1].

Ontmoeting met Celeste

In Oberlin zag John Celeste langs de weg staan. Ze stond zonder benzine langs de weg. John besloot om haar mee te nemen naar het volgende tankstation. Daar aangekomen zouden hij en Celeste wat eten. Ze kregen daar echter ruzie met Katz en zijn helper Kramer. John overweldigde Kramer, waarna Katz hem aan het achterhoofd greep en twee keer met zijn hoofd op de bar sloeg. John bleef bij bewustzijn en pakte het mes van Katz. Hij stak de linkerhand van Katz met het mes aan de bar vast. Hierna dwong hij de twee mannen om de schade te betalen en te vertrekken[1].

Bij de freakshow

Nadat hij Celeste met een volle tank bij haar auto had teruggebracht, wees ze hem de weg naar de freakshow. Daar leverde hij het pakketje bij Merle af. John besloot om snel te vertrekken en ging op weg naar huis. Er lagen bij de volgende kruising echter enkele planken met spijkers erin op de weg. John kwam met zijn banden op de spijkers terecht en maakte een zware val. Toen hij weer bijkwam besloot hij zijn motor te verstoppen en richting het volgende huis te lopen, wat toevallig de farm Camelot was[1].

Cover verschijningen

Stripreeks

Verschijningen

Stripreeks

Naam betekenis

  • De naam John lijkt op Johan, maar dan zonder a.
    • De naam "Red" is de kleur genaamd rood en is een verwijzing naar zijn originele tegenhanger, De Rode Ridder.

Persoonlijkheid

Kracht en sterkte

Bronnen

Wetenswaardigheden

JohanDeGevangene
Johan van Horst in de stripreeks
  • Op de tank van Red's Harley Davidson staat RedEx.
  • Dit is de eerste Rode Ridder die niet de naam Johan draagt (in het geval van canon en niet-canon).
  • John is de tegenhanger van Johan, het hoofdpersonage uit de reguliere reeks[2].
  • Een personage genaamd John verscheen ook in De Rode Ridder stripreeks. Dit was in het album De Verborgen Vesting, geschreven en getekend door Claus Scholz.
RedEx
RedEx
  • John mist tegenover zijn tegenhanger, Johan maar een enkele letter in zijn naam, namelijk de letter a.
  • John heeft tatoeages op zijn rug en boven zijn trampstamp. Deze tatoeages zijn gemaakt van inkt, net zijn drager, die gemaakt is met inkt.
  • In Johan De Smedt over de Kracht van Verbeelding werd zijn achternaam bekend als Rider (dus John Rider).

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met John Rider.