Wikia

Atticon

Dit artikel is niet-canon.

Dit heeft niks te maken De Rode Ridder tijdlijn in geen boek of strip.

Johan
Johan Gefoefel
Naam Johan
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Blond
Biografie
Familie
Werk/beroep Ridder
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Stripreeks Geen
Eerst gezien Het Gefoefel met de Zak
Laatst gezien Wat voorafging
Verschijningen 3

Johan was de hoofdpersoon van De Rode Ridder stripreeks. Deze reeks werd uitgegeven door Uitgeverij Danstaart.

BiografieEdit

Wat voorafgingEdit

In zijn jeugd stelde Johan zich voor bij een auditie voor een nieuwe stripheld. Hij had een houten zwaard en een stokpaard bij zich. Willy Linthout had echter alleen interesse in het stokpaard. Johan gaf zijn stokpaard echter niet af en ging weer terug naar huis[1].

Het Gefoefel met de ZakEdit

Johan werd door Urbanus gebeld om hem te helpen. In ruil voor zijn hulp zou Johan een zak goud krijgen. Bij zijn aankomst wilde Urbanus hem echter betalen met een plastic zakje goud uit de kauwgomballenautomaat. Johan besloot daarop gelijk weer te vertrekken[2].

De Vergeten WillyEdit

De stripboeken van De Rode Ridder verkochten goed, maar Urbanus begon een eigen reeks. Toen Urbanus de drukkerij van Uitgeverij Danstaart in brand stak verbrandden alle nieuwe Rode Ridders. Uit wanhoop begon uitgever Vital Willemse een samenwerking met Urbanus. Johan was uitgenodigd voor een feestje voor de nieuwe medewerker. Samen met andere stripfiguren van Uitgeverij Danstaart zoals Nero en Marcel Kiekeboe kwam Johan op het feestje. Hierbij las hij het verhaal Urbanus, de nog Rodere Ridder. Toen Johan bemerkte dat hij als "lulletje rozenwater" werd afgebeeld werd hij razend. Samen met de andere genodigden viel hij Urbanus, Cesar en Eufrazie aan. Waarna een gevecht uitbrak[3].

VerschijningenEdit

UrbanusEdit

Naam betekenisEdit

PersoonlijkheidEdit

Kracht en sterkteEdit

WetenswaardighedenEdit

Johan Urbanus
Johan in de Urbanus stripreeks
  • Een look-a-like van Johan verscheen in De Ghostprutsers gaan Verder.

Achter de schermenEdit