Wikia

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Jenne is de nicht van Hugo Pynnock en Amelrick Pynnock, de halfbroers van Johan van Horst. Hierdoor is ze familie van Johan van Horst.

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

DoodEdit

Sinds het dak haar gewicht niet kon houden viel Jenne in een vuur ontketent door Johan van Horst en Volcmar.

VerschijningenEdit

Naam betekenisEdit

  • Jenne betekent "Jahwe is genadig", ook wel bekend als "God is genadig".
    • De naam "Jenne" bij het personage past bij het personage, vooral gedurende het laatste evenementen van het verhaal, vlak voor haar dood. Daarin had Jenne spijt voor wat ze haar familie had aangedaan, maar wist dat ze het niet meer kon terugkeren in hoe het eerst was.

PersoonlijkheidEdit

Kracht en sterkteEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Jenne is het eerste familielid omgebracht door Johan (ook al was het een ongeluk).
    • Jenne, hoe dan ook, is niet direct een familie lid van Johan. Jenne is een direct nicht van de halfbroers van Johan.
  • Jenne is het tweede familielid van Johan wiens dood was gezien in een strip (Arnold van Rode en Jan van Horst beide niet.). De ander is Amelrick Pynnock.
  • Jenne is het 2de personage omgebracht door Johan die in vuur viel. De ander is Jyrki.
  • Jenne is de enige vrouw die omkwam door Johan die geen meesterbrein was (ook al was het een ongeluk).
  • Jenne is de enige vrouw die omkwam door Johan (ook al was het een ongeluk) die niks te maken had met een bepaalde locatie. Apulya had de Crippen, Kunegonde gebruikte Solon's burcht, Mariza gebruikte "Dixit's grot", Aldegonde gebruikte de Spiegel. Jenne daarin tegen leefde in een voertuig.
  • Jenne verscheen in de meeste items van De Rode Ridder stripreeks voor een vrouw met een aantal van 5: De normale uitgave, de Beurs editie, de Luxe editie, De Rode Ridder Trilogie Nr. 2 en Mega Stripboek 2015 van het album De Rode Kogge.
    • Jenne is Johans enige vrouwelijke slachtoffer (ook al was het een ongeluk) die een Mega Stripboek verscheen.
    • Jenne, Mariza en Aldegonde verschenen alle drie in een luxe album als slachtoffers van Johan. Jenne en Aldegonde verschenen allebei in 2 luxe albums en allebei in een luxe Trilogie.
  • Jenne was mogelijk een kasteelvrouw, aangezien ze kledij droeg op de foto die Johan van Jenne bij zich had.
  • Jenne was de enige vrouw die stierf door Johan (ook al was het een ongeluk) die huilde gedurende het album.

Achter de schermenEdit

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Jenne.

Around Wikia's network

Random Wiki