Wikia

De Rode Ridder Wiki

Indigo Magiste

13.821pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Indigo Magiste
Indigo 001.JPG
Naam Indigo Magiste
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Vrouw
Biografie
Familie Magist Magiste - Vader
Ongenoemde moeder
Werk/beroep Rasso - Flirt
Johan van Horst - Flirt
Slachtoffers
Direct 7
Indirect
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Eerst gezien De Blauwe Heks
Laatst gezien Doctor Faustus
Verschijningen 13

Indigo Magiste is gezien als heks en is sinds strip 208, een hoofdpersonage. Ze is de dochter van de blinde man, Magist Magiste.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Indigo was geboren als dochter van Magist Magiste en een onbekende vrouw. Gedurende een expiriment van haar vader, mislukt het expirement wat leidde tot haar blauwe haar. Later werd ze op een brandstapel gezet[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Cover verschijningenEdit

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Andere verschijningenEdit

Mega StripboekEdit

Naam betekenisEdit

  • Indigo betekent "blauwachtig paars kleur"[2].

WetenswaardighedenEdit

  • Indigo werd genoemd als De Blauwe Heks in het album De Grot van de Beer op het einde voor haar verschijning in het volgende album, De Blauwe Heks.
  • Indigo heeft een titel naar haar eigen vernoemd: De Blauwe Heks.
  • Indigo komt in 12 strips voor en staat op plaats 15[3].
  • Indigo heeft een keer Demoniah half-naakt gezien[4].
  • Indigo was naakt gezien door 2 jonge jongens en Johan van Horst.
  • Indigo staat op 44 bij de Top 540 van de Aantrekkelijkste Heldinnen[5].
  • Indigo is het eerste personage sinds Deirdre die 2 ridders leuk vindt. Dat is de eerste keer sinds 187 strips eerder. Toevallig vonden ze beiden Johan van Horst leuk.
  • In Het Zwaard van de Maagd en Het Vuur en de Maagd werd Indigo tijdelijk vervangen door Jeanne D'Arc. Indigo kwam in De Zwarte Inquisiteur en De Tweede Terugkeer weer terug. Hierna werd ze vervangen door Jaimu Khan en Jenne om daarna uiteindelijk weer haar rol terug te krijgen voor een aantal albums.
  • Indigo, Magist en De Graaf van Chirac (en Johan, maar Johan maakte geen debuut of laatste verschijning) verschenen alle 3 in het eerste verhaal (De Blauwe Heks) en laatste verhaal (Doctor Faustus) waarin deze personages hun debuut en laatste verschijning maakte aan de handen van Martin Lodewijk.
  • Indigo is de enige persoon in het album De Man Zonder Verleden die de naam Doppelmesser had gehoord maar nooit had ontmoet.
    • Het is mogelijk dat de page ook de naam Doppelmesser had gehoord, maar het is zeer waarschijnlijk dat hij dit verteld nadat hij beneden was, aangezien Rudgar van Hanau iets later binnenkwam toen hij Johan iets wilde vragen.
    • Indigo was niet ver af van Doppelmesser toen ze in Kreisburg gevangen zat.
  • Indigo en Rudgar van Hanau zijn de enige personen die Johan konden bij zijn echte naam en zijn bijnaam Wasserkrug.
  • Vanaf De Elfenring waren Indigo en haar vader Magist niet meer te zien in de stripreeks als hoofdpersonages.
    • Indigo en haar vader Magist zijn de eerste familieleden die als hoofdpersonages de groep verlieten en de eerste hoofdpersonages uit de nieuwe reeks die niet meer te zien waren in de verhaallijn.
  • Indigo Magiste is het eerste hoofdpersonage die naakt was in haar introductie.

Achter de schermenEdit

LinksEdit

Indigo Magiste.jpg
Indigo Magiste

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Indigo Magiste.

Around Wikia's network

Random Wiki