Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

Indigo Magiste
Indigo x
Naam Indigo Magiste
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Vrouw
Biografie
Familie Magist Magiste - Vader
Ongenoemde moeder
Werk/beroep Rasso - Flirt
Johan van Horst - Flirt
Slachtoffers
Direct 7
Indirect
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Eerst gezien De Blauwe Heks
Laatst gezien Doctor Faustus
Verschijningen 13

Indigo Magiste verscheen voor het eerst in De Blauwe Heks. ze was een hoofdpersonage in het begon van de nieuwe reeks.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Indigo was de dochter van Magist Magiste, de blinde alchemist uit Toledo. Haar vader bestudeerde de ware aard van licht en duister. Hierbij werd Magist langzaam blind. Daarom werd Indigo zijn assistent en leerling. Ze voerde ook zijn briefwisseling met Roger Bacon in zijn plaats voor hem verder. Gedurende een experiment van haar vader, mislukte het experiment wat leidde tot haar blauwe haar[1].

Op een dag keerde ze terug naar huis en zag dat het in brand gestoken was. Haar vader bleek verdwenen, net als veel van hun materiaal. Indigo merkte dat Magiste voor zijn ontvoerders zou moeten werken. Ze haalde het geld uit haar vaders geheime schuilplaats en kocht daarvan een paard en reisuitrusting. Tijdens haar zoektocht bereikte ze de hoogvlakten van Languedoc, waar ze het spoor van de ontvoerders kwijtraakte. Daarna begon ze op plaatsen ze zoeken waar grondstoffen voor alchemie verhandeld werden. Een opkoper bleek naar de duurste exemplaren te zoeken. Indigo begon aan een onderzoek en rekende erop dat haar ongewone haarkleur de ontvoerders zou alarmeren. Die zouden dan zichzelf verraadden als ze in actie kwamen. Indigo liep echter in een hinderlaag en werd gevangen genomen door Bardant en zijn soldaten. Ze waren van plan haar op de brandstapel te zetten[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Cover verschijningenEdit

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Andere verschijningenEdit

Mega StripboekEdit

Naam betekenisEdit

  • Indigo betekent "blauwachtig paars kleur"[2].

WetenswaardighedenEdit

  • Indigo werd genoemd als De Blauwe Heks in het album De Grot van de Beer op het einde voor haar verschijning in het volgende album, De Blauwe Heks.
  • Indigo heeft een titel naar haar eigen vernoemd: De Blauwe Heks.
  • Indigo komt in 12 strips voor en staat op plaats 15[3].
  • Indigo heeft een keer Demoniah half-naakt gezien[4].
  • Indigo was naakt gezien door 2 jonge jongens en Johan van Horst.
  • Indigo staat op 44 bij de Top 540 van de Aantrekkelijkste Heldinnen[5].
  • Indigo is het eerste personage sinds Deirdre die 2 ridders leuk vindt. Dat is de eerste keer sinds 187 strips eerder. Toevallig vonden ze beiden Johan van Horst leuk.
  • In Het Zwaard van de Maagd en Het Vuur en de Maagd werd Indigo tijdelijk vervangen door Jeanne D'Arc. Indigo kwam in De Zwarte Inquisiteur en De Tweede Terugkeer weer terug. Hierna werd ze vervangen door Jaimu Khan en Jenne om daarna uiteindelijk weer haar rol terug te krijgen voor een aantal albums.
  • Indigo, Magist en De Graaf van Chirac (en Johan, maar Johan maakte geen debuut of laatste verschijning) verschenen alle 3 in het eerste verhaal (De Blauwe Heks) en laatste verhaal (Doctor Faustus) waarin deze personages hun debuut en laatste verschijning maakte aan de handen van Martin Lodewijk.
  • Indigo is de enige persoon in het album De Man Zonder Verleden die de naam Doppelmesser had gehoord maar nooit had ontmoet.
    • Het is mogelijk dat de page ook de naam Doppelmesser had gehoord, maar het is zeer waarschijnlijk dat hij dit verteld nadat hij beneden was, aangezien Rudgar van Hanau iets later binnenkwam toen hij Johan iets wilde vragen.
    • Indigo was niet ver af van Doppelmesser toen ze in Kreisburg gevangen zat.
  • Indigo en Rudgar van Hanau zijn de enige personen die Johan konden bij zijn echte naam en zijn bijnaam Wasserkrug.
  • Vanaf De Elfenring waren Indigo en haar vader Magist niet meer te zien in de stripreeks als hoofdpersonages.
    • Indigo en haar vader Magist zijn de eerste familieleden die als hoofdpersonages de groep verlieten en de eerste hoofdpersonages uit de nieuwe reeks die niet meer te zien waren in de verhaallijn.
  • Indigo Magiste is het eerste hoofdpersonage die naakt was in haar introductie.
  • Indigo Magiste is het eerste hoofdpersonage die 2 keer naakt verscheen in hetzelfde album (De Blauwe Heks).

Achter de schermenEdit

LinksEdit

Indigo Magiste
Indigo Magiste

Zie ookEdit

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Indigo Magiste.

Around Wikia's network

Random Wiki