Wikia

Hugo Pynnock
Hugo 1.JPG
Naam Hugo Pynnock
Bijnaam Hugo Pynnock van Horst[1]
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Bruin
Biografie
Geliefde(s) Eleïa - Vroegere geliefde
Familie Amelrick Pynnock - Broer
Johan van Horst - Half-broer
Jenne - Nicht
Werk/beroep Kasteelheer van Kasteel Horst
Slachtoffers
Direct 1[2]
Indirect
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Eerst gezien Sol Invictus
Laatst gezien De Sluier van Wuustwezel
Verschijningen 16

Hugo Pynnock, ook wel bekend als Hugo Pynnock van Horst is de half-broer van Johan van Horst en de broer van Amelrick Pynnock.

Biografie

Eerder leven

Hugo Pynnock was geboren als de jongere broer van Amelrick Pynnock. De twee leken zo veel op elkaar dat ze als tweelingbroers door konden gaan[3]. Hugo had ook een half-broer: Johan van Horst. Hugo verliet de streek Horst om als kruisridder naar Jeruzalem te gaan[4]. Na de dood van zijn broer Amelrick Pynnock, nam zijn half-broer Johan van Horst het over als kasteelheer van Kasteel Horst.

Ontmoeting met Johan van Horst

Verschijningen

Stripreeks

Cover verschijningen

Wetenswaardigheden

  • Hugo is nooit in een scene geweest met zijn broer, Amelrick in de stripreeks.
  • Hugo is anders dan zijn broer, want Hugo heeft meer humor dan zijn broer Amelrick, terwijl Amelrick meer serieus was.
  • Hugo en Amelrick zijn de enige leden van zijn familie naast Johan van Horst die verschenen op een aantal stripcovers.
  • Hugo's initialen zijn hetzelfde als Harry Potter, maar Hugo bestond veel eerder dan Harry Potter.
  • De enige reeks waarin hij niet verscheen, was in de originele reeks.
  • Hugo Pynnock werd een komisch karakter na de dood van zijn vijand Magor, ook al bleef hij serieus op belangrijke momenten gedurende de stripreeks zoals de verschijningen van Bahaal en Demoniah.
  • Hugo en Johan, beide halfbroers van elkaar zijn verantwoordelijk voor het vermoorden gedeeltelijk van een familie, Johan in De Vluchtelingen en Hugo in Sol Invictus en De Slangegod.
    • Hugo is de enige van de 3 broers die dit gescheiden heeft over meerdere albums.

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Hugo Pynnock.

Around Wikia's network

Random Wiki