Wikia

Het Vuur en de Maagd
HetVuurendeMaagd
Toeschrijving
Auteur:

Martin Lodewijk

Omslag:

Claus Scholz

Illustrator:

Claus Scholz

Informatie
Uitgave:

September 2006[1]

Type:

Strip

ISBN:

9789002219054[2]

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

Het Zwaard van de Maagd

Volgende:

De Zwarte Inquisiteur

Het Vuur en de Maagd is de 211ste strip van de Rode Ridder.

Verhaallijn

Wanneer Jeanne d'Arc, op aansporen van Johan en Merlijn aan haar missie begint om de Engelsen uit Frankrijk te verdrijven, zet ze ook de zaken in beweging die tot haar eigen ondergang zullen leiden. Johan, de Rode Ridder, wordt geconfronteerd met de aardse en onaardse vijanden van deze strijdbare vrouw. Zelfs hij kan de onstuitbare komst van een Armageddon niet afwenden of het Hellevuur blussen! En het is nog maar de vraag of hij te midden van dit alles zijn eigen leven en eer zal kunnen redden ...[3]

Verschijningen

Personages

Afwezige hoofdpersonages

Wetenswaardigheden

  • Het is onbekend wie van de pages Francois is en wie Walther is.
  • In dit verhaal eindigt de legende van Jeanne D'Arc.
  • Merlijn kan gelovig zijn, aangezien hij een uitspraak van Johannes uit de Bijbel zei.
  • Deze strip bevestigt dat Gilles de Laval meer moorden heeft gepleegd dan Johan in de nieuwe reeks. Hoe dan ook, dat is alleen op dit moment het geval. Gilles is vanaf dit album op een aantal van 141 slachtoffers, terwijl Johan op dit moment pas bij zijn 25ste slachtoffer is in de nieuwe reeks. Dit komt tot een einde in De Wederopstanding, waar bij Johan bij zijn 143ste slachtoffer (Boris) komt en dus Gillis voorbij streeft.
  • Dit is derde en laatste deel uit De Judasgraal trilogie, met als voorgangers De Judasgraal en Het Zwaard van de Maagd.
  • Dit album verschijnt in Martin Lodewijk en De Laatste Pagina.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Around Wikia's network

Random Wiki