Wikia

De Rode Ridder Wiki

Het Spook

14.110pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Het Spook
Hetspook.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Karel Biddeloo

Omslag:

Karel Biddeloo

Illustrator:

Karel Biddeloo

Informatie
Uitgever:

Standaard Uitgeverij

Type:

Strip

Functies
Canon:

Ja

Serie:

De Rode Ridder

Vorige:

Karpax, de Stalen Man

Volgende:

De Duistere Bondgenoot

Het Spook is de 83ste strip van de Rode Ridder.

VerhaallijnEdit

Dit verhaal begint langs een woeste rotskust waar de Rode Ridder de ruïnes ontdekt van een toren. De daaropvolgende nacht krijgt Johan bezoek van twee vissers. Deze vertellen hem de legende van de toren, waar Noordafrikaanse piraten jaren geleden de vuurtorenwachter vermoordden en zijn dochter Mirjah levend inmetselden, samen met hun roofbuit. Dergelijke piraten kwamen vanaf de Noordafrikaanse kust afgezakt om plundertochten te houden in het binnenland. Een signaalvuur vanuit de toren moest de boeren in het binnenland waarschuwen. De daaropvolgende nacht wordt Johan door een visioen gewekt. Mirjah waarschuwt hem dat opnieuw plunderaars op weg zijn naar de kust. De volgende morgen zakken hordes Moorse plunderaars af naar de toren. Johan besluit een waarschuwingsvuur te ontsteken om de bevolking te waarschuwen. In een poging om de toren te veroveren lijden de Moren zware verliezen. De overmacht is echter te overweldigend. Gelukkig waarschuwt de bevolking landheer Borvic. Deze stuurt een patrouille erop uit[1].

DebuutEdit

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Debuut

VerschijningenEdit

PersonagesEdit

GroepenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki