Wikia

BijSint-Joris

Bij Sint-Joris

"Yes! For others 9 books!"
Fabio Bono blij op een reactie van Station7 of er nog meer verhalen komen na De Uitverkorene cyclus[src]

Het Bloedkleed
Rode ridder
Schrijver Marc Legendre
Tekenaar Fabio Bono
Omslag Fabio Bono
Onderdeel van Nieuwe reeks - Deel 2
Reeks 3
Reeksnummer 57
Tijdperknummer 12
Nummer 261
Tijdperk

FabioBono

Uitgever Standaard Uitgeverij
Uitgave 6 Februari 2019
Andere informatie
Pagina's 32
Type Strip
Canon Ja
Serie De Rode Ridder
Vorige album De Razende Magiër
Volgende album De Laatste Waarschuwing

Het Bloedkleed is een opkomend Rode Ridder album en het 261ste album van De Rode Ridder.

Belangrijke evenementen

Verhaallijn

"Johan en Allis ontmoeten Khoja, een rijke tapijthandelaar die zijn zaakjes goed op orde lijkt te hebben. Maar de man heeft een opdracht aangenomen die hem de kop kan kosten. De schout bestelde een duur wandkleed om zijn bezoekers te verbluffen, maar het tapijt zal nooit op tijd af zijn. Een wanhopige Khoja en zijn zoon beramen een vreselijk plan waarbij ook Allis betrokken raakt."[1]

Debuut

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Debuut

Verschijningen

Personages

Dieren

Beroepen

Locaties

Groepen

Evenementen

Voorwerpen

Andere dingen

Afwezige hoofdpersonages

Bronnen

Wetenswaardigheden

Rode-Ridder2019-261tekening
Het Bloedkleed - 60 jaar Rode Ridder avonturen
  • Dit is het eerste album die verschijnt tijdens het 60-jarig bestaan van De Rode Ridder stripreeks.
  • Dit album heeft de mogelijke terugkeer van de monsters, sinds Allis in actie is met een soort van monster. Dit moet nog bevestigt worden. Hoe dan ook, dit monster toont echter wel menselijke kenmerken.
    • Dit zou dan de eerste keer zijn dat monsters verschijnen in de Nieuwe reeks - Deel 2, sinds De Hellemonsters waanbeelden waren. Ze droegen wel echter de term "monsters" in hun naam, terwijl ze eigenlijk niet bestonden. De Hellemonsters hadden ook een rol in De Heks en Merlijn, maar het is mogelijk, maar niet bevestigt dat Bahaal de waanbeelden gebruikte als tijdelijke werknemers om zo Merlijn's hart te stelen. Hoe dit kan, is momenteel onbekend, aangezien ze niet bestonden.
  • Allis was al bevestigd te verschijnen in dit album en dat zou haar aantal maken op 12 verschijningen. Als ze in album De Laatste Waarschuwing verschijnt, verschijnt ze in net zoveel als albums als de eerdere Indigo Magiste. Hoe dan ook, Allis zou dit in een kortere tijd doen dan Indigo. Terwijl Allis tot op heden in elk album verschijnt sinds haar debuutalbum, was Indigo regelmatig absent sinds haar debuut.
  • Khoja is ook de naam van een personage uit De Gevangene van de Sultan, een verhaal van de boekenreeks van Marc Legendre.
  • Dit album verschijnt op dezelfde dag als De Rode Ridder Integraal 1.
  • Dit album hadden te maken met een tapijt en het eerste album sinds De Lamp van Aladdin, exact 80 albums eerder.
  • Dit is het eerste album van Marc Legendre waarin een personage (Khoja) een zoon heeft.
  • Dit is het tweede album waarin de term bloed in voorkomt. Het eerste album was tijdens Bloed in de Branding.
  • Het Bloedkleed heeft als mogelijke titelverwijzing naar het tapijt dat Khoja en zijn zoon maken voor de schout, maar aangezien hun een geheim is het een "bloedkleed".
  • De titel Het Bloedkleed kan ook een verwijzing zijn naar het Boetekleed, een term voor iemand die schuld bekent.
  • Al zou de Schout in persoon verschijnen, dan het de eerste schout zijn die in een oneven album (261) verschijnt.

Achter de schermen

"After the holidays start again with the work!"
Fabio Bono over album 261, waar hij aan zou beginnen na zijn vakantie.[src]
  • Op 23 April 2018 zette hij een foto van opkomende bladzijdes van een strip op zijn pagina. Het is mogelijk dat dit van De Rode Ridder is waarvan 30 pagina's voor zijn uitgewerkt.
    • De Kronieken van Amoras hebben voor een geheel album 56 pagina's[2] en de Robbdoes Special hebben 48 pagina's[3] voor een album.
  • Op 26 Augustus 2018 kondigde Fabio Bono op zijn Facebook dat hij aan album 261 zou beginnen.
    • Fabio Bono had al een klein deel van dit album al getekend voor zijn vakantie.
  • Op 19 Oktober 2018 zette Rode Ridder tekenaar Fabio Bono via haar zijn andere Fabio Bono pagina (en dus niet zijn vriendenaccount) een foto van een nieuw album erop. Onder het bericht bevestigde hij dat dit album 261 was. Ook stond de zin erbij: To my readers! of terwijl, Voor mijn lezers!. Of dit in het album verschijnt is nog niet bekend van deze tekst.

Verwijzingen en notities

Zie ook