Wikia

De Rode Ridder Wiki

Hermax

Overleg0
5.119 pagina's
op deze wiki
Deze pagina is onder bewerking De Rode Ridder Wiki fixed deze pagina's!!.

Hermax
Hermax 001.JPG
Naam Hermax
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Grijs
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Tovenaar
Doodsoorzaak Mes in de rug door Gaetan
Slachtoffers
Direct (onbekend)
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien Xanador
Laatst gezien Xanador
Verschijningen 1

Hermax verscheen in Xanador.

BiografieBewerken

Eerder levenBewerken

Hermax was een beoefenaar van de Zwarte Kunsten. Hij werkte voor koningin Alena van Xanador. Dankzij een magische drank die hij de slaven gaf, raakten die in een toestand van grote vreugde. Hierdoor werkten zij als gekken en dolven grote hoeveelheden goud uit de mijnen. Hermax zocht ook naar een manier om de toegangswegen naar Xanador te controleren, en vond die ook. Hij kreeg een monster in zijn macht: de Moerasgeest. Hermax was ook op de hoogte van Gaetan's werk, die lokte namelijk avonturiers naar de stad, waar zij gevangen genomen werden en als slaven gebruikt[1].

Ontmoeting met Johan van HorstBewerken

Als Gaetan op een keer met Johan van Horst richting de stad komt, wil Hermax de ridder doden. Hij kent de reputatie van Johan en weet dat die voor problemen kan gaan zorgen. Hij laat Johan door de Moerasgeest aanvallen, maar die steekt het monster dood met zijn zwaard. Hermax wil vluchten, waarop Gaetan hem met zijn mes in de rug treft[2].

VerschijningenBewerken

  • 94 - Xanador (Eerste verschijning)

Naam betekenisBewerken

PersoonlijkheidBewerken

Hermax zocht al jaren naar een manier om te toegangswegen naar Xanador te bewaken. Ondanks dat hij een man was had hij een hoge rang bij de Amazones van de stad. Door onbekende redenen wist Hermax wie Johan was, en besloot hem meteen te doden.

Kracht en sterkteBewerken

Hermax was een beoefenaar van de Zwarte Magie. Met zijn macht kon hij de Moerasgeest oproepen om zijn vijanden uit de weg te ruimen.

WeetjesBewerken

  • Bij zijn ontmoeting met Johan roept Hermax "bij de hoorns van Bahaal". Het is niet bekend of Hermax met Bahaal te maken heeft gehad, of dat Hermax gewoon van zijn bestaan afwist.

Achter de schermenBewerken

Verwijzingen en notitiesBewerken

Zie ookBewerken

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Hermax.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki