Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

Glatze
Glatze
Naam Glatze
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Biografie
Familie
Werk/beroep
Slachtoffers
Direct Meer dan 4[1]
Indirect
Monsters
Dieren
In de stripreeks
Ontwerper Martin Lodewijk
Eerst gezien De Man Zonder Verleden
Laatst gezien De Man Zonder Verleden
Verschijningen 1

Biografie

Eerder leven

Ontmoeting met Johan van Horst

Dood

Na zijn dood

Johan x Pankraz Rauh
Johan onthoofd Pankraz Rauh met zijn zwaard.

Verschijningen

Naam betekenis

  • Glatze is Duits voor "kaal hoofd".
    • Glatze heeft ook echter een kaal hoofd in het Rode Ridder album De Man Zonder Verleden.

Persoonlijkheid

Glatze was een goed persoon. Zo wilde hij niet zijn dochter huwen aan Pankraz Rauh en was hij ook tegen zijn belastingen, iets waar Pankraz Rauh van profiteerde nadat hij Morbad Berengar had opgesloten.

Glatze was niet blij met de dood van Kopfbrecher en dus wist hij niet wat hij aan Wasserkrug had (Johan van Horst). Hoe dan ook, Glatze accepteerde Johan als de nieuwe leider en deed met Johan mee in zijn opdracht om Pankraz Rauh's plannen te stoppen.

Glatze was woedend toen Doppelmesser Johan verraade en Doppemesser stak hem hiervoor neer. Glatze, die echter niet erg gewond was, gebruikte zijn blote handen van woede om uiteindelijk Doppelmesser te vermoorden.

Glatze probeerde Pankraz Rauh te vermoorden, verblind door woede. Glatze wist echter niet dat Pankraz Rauh een mes had. Hierdoor stierf Glatze aan zijn verwondingen en vroeg Glatze echter aan Johan (wiens naam hij niet wist) of hij een einde aan Pankraz Rauh zou kunnen maken.

Kracht en sterkte

Wetenswaardigheden

  • Wanneer Glatze met zijn hakbijl te zien is, zegt hij dat hij Pankraz Rauh bij zijn hals zou willen ombrengen. Dit is een mogelijke verwijzing naar het volgende album, Doodbrenger waarin Johan Pankraz Rauh neersteekt bij zijn hoofd, dat aan zijn hals vastzat. De manier waarop Johan Pankraz Rauh doodde was mogelijk een verwijzing naar de manier waarop Glatze Pankraz Rauh wilde ombrengen. Dit is ook te tonen door het feit dat Glatze niet werd genoemd in Doodbrenger en dus de manier waarop Johan Pankraz Rauh doodde een eer was voor Glatze.
  • Ironisch genoeg bracht hij vele mannen om het leven door verdrinking, iets wat zijn familie was aangedaan door Pankraz Rauh. Zijn dochter verdronk door Pankraz Rauh en zijn vrouw sprong haar dochter achterna en verdronk ook (een indirect slachtoffer van Pankraz Rauh).
  • Het is onbekend hoeveel mannen hij had omgebracht gedurende de aanval waarbij hij de dijk kapot maakte. Minstens 3 personen stierven, maar het is zeer waarschijnlijk dat hij meer mannen had omgebracht. Het werkelijke aantal was ook nooit genoemd. Het was ook niet bekend of deze personen aan Johans kant stonden of Pankraz Rauh's kant.
  • Glatze, Doppelmesser en Johan van Horst zijn de enige drie bekende personen die allebei Kopfbrecher en Pankraz Rauh hadden ontmoet.
    • In het geval van Glatze en Doppelmesser was dit beide niet in het album zelf te zien. Bij Johan was dit alleen in het geval. Ironisch genoeg waren Glatze en Doppelmesser te zien na Kopfbrecher's dood.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

  1. Doppelmesser en 3 andere mannen.

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Glatze.