Wikia

Geert
Geert
Naam Geert
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Donkerbruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Kaper
Doodsoorzaak Doodgeslagen met een bijl door Jan Crabbe
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Piraten van Sluis
Laatst gezien De Piraten van Sluis
Verschijningen 1

Geert verscheen in De Piraten van Sluis.

Biografie

Eerder leven

Geert was een kaper die voor Jan Crabbe werkte. Zijn beste vriend was Berten[1].

Het verraad

Terwijl de Fransen met hun schepen de kust van het Zwin blokkeerden, bedrogen Geert en Berten hun kameraden bij het dobbelspel in de kroeg. Jan Crabbe merkte dit en gooide ze door het raam de kroeg uit. Geert en Berten zwoeren wraak te nemen, hiervoor zouden ze de Fransen kunnen gebruiken. Ze namen hun bootje en voeren naar de schepen voor de kust. De Fransen namen hen meteen gevangen, waarna ze bij de Admiraal gebracht werden. De Admiraal vertrouwde hen niet, maar had hen nodig om achter de verblijfplaats van de piraten te komen. Geert en Berten verklapten Kadzand als de plaats waar de piraten te vinden waren[1].

Dood

Aan land aangekomen vluchtten Geert en Berten snel weg. Door hun vijanden in het drijfzand te lokken ontsnapten ze. Even verderop troffen ze echter op Jan Crabbe. Die wist dat ze de andere piraten verraden hadden en sloeg Geert en Berten dood met zijn bijl[1].

Verschijningen

Stripreeks

Naam betekenis

Geert is een naam afkomstig van de Duitse naam Gerhard.

Persoonlijkheid

Geert was niet te vertrouwen. Eerst bedroog hij zijn kameraden bij het dobbelspel, later verraadde hij ze bij de Fransen. Ook de Fransen verraadde hij.

Kracht en sterkte

Hoewel hij een kaper was, had Geert geen enkel wapen bij zich in de loop van de strip.

Wetenswaardigheden

  • Geert toont veel gelijkenissen met Drubal uit De Golem.
  • De dood van Geert was niet te zien in De Piraten van Sluis.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Geert.