Wikia

Garwin
Garwin kleur.JPG
Naam Garwin
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Bruin
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Gouwheer
Gestorven in Wolvensteen
Doodsoorzaak Omgebracht door Johan of de wolven van Karin
Slachtoffers
Direct (onbekend)
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Willy Vandersteen
Eerst gezien De Zwarte Wolvin
Laatst gezien De Zwarte Wolvin
Verschijningen 1

Garwin was de leider van De Zeven en de hoofdvijand en meesterbrein uit De Zwarte Wolvin.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Garwin was de gouwheer van een groot gebied. In het geheim was hij de leider van een groep roofridders. Deze groep stond bekend als De Zeven. Niemand wist wie De Zeven waren, ook hun eigen handlangers niet. Als gouwheer stelde Garwin een onderzoek in naar De Zeven, maar zorgde er voor dat niemand achter de namen van de leden uit de groep kwam. De Zeven hadden de kasteelheer Gundar omgebracht en zijn kasteel in brand gestoken. De kasteelvrouw Agnes kon echter met haar dochter Karin vluchten. Met de hulp van Gonda de heks wilde Karin wraak op de Zeven nemen[1].

De ridder Houtijn zou een onderzoek naar De Zeven instellen. Garwin en de anderen stuurden een huurmoordenaar om Houtijn uit de weg te ruimen. Intussen stelde Robard aanspraak op het land van Gundar. Garwin zou de aanspraak afwijzen met de reden dat Karin nog zou leven. In werkelijkheid wilden Garwin en De Zeven het land voor zichzelf[1].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

De aanslag op Houtijn lukte, maar bracht ook Johan verder op het spoor naar De Zeven. Aangekomen in het kasteel van Robard sprak hij met de kasteelheer. Garwin gebruikte het gerucht dat Karin nog leefde als reden om Robard het land van Gundar niet te geven. Op dat moment werd Johan ontdekt, die aan het spioneren was. Johan wist aan de soldaten van Robard te ontsnappen. De ridder had Garwin nog niet als mogelijke verdachte aangezien, en vertrouwde hem[1].

DoodEdit

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Gevecht met de Zeven

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

WetenswaardighedenEdit

Garwin 001.JPG
Garwin in de eerste druk van De Zwarte Wolvin.
  • Garwin was de enige van De Zeven wiens naam en gezicht in de strip te zien zijn.
    • Desondanks waren alle andere namen bekend voor Karin, maar niet voor de lezers van De Rode Ridder. Daardoor bleven alle ongenoemde Zeven leden ongenoemd, ondanks dat hun naam bekend was voor een belangrijk figuur (Karin) uit het album.
  • Het was niet gezegd in de strip of Garwin omkwam door Johan of een ander lid dit was, hierdoor is het onbekend of hij omkwam door Karins wolven of door Johan.
    • Nadat Johan het vierde lid ombracht werd Garwins naam niet meer genoemd. Dit kan bewijs zijn dat Johan hem fataal ombracht, maar dit is echter nooit bevestigt. De laatste man die Johan ombracht droeg andere bovenkleren dan Garwin, wat mogelijk het bewijs was dat Johan niet Garwins moordenaar is.

Achter de schermenEdit

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Garwin.

Around Wikia's network

Random Wiki