Wikia

De Rode Ridder Wiki

Galaxa

13.821pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Galaxa werkt samen met Johan van Horst tegen het Kwaad. Ze was voor het eerst gezien in strip 58. Ze is de tegenpool van Bahaal.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

EigenaarEdit

HedenEdit

WeggegevenEdit

Cover verschijningenEdit

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

BronnenEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Blote foto's van Galaxa kunnen gezien worden op het internet.[5][6].
  • Galaxa is indirect verantwoordelijk voor het redden van Johan van Horst's leven in de Blauwe Heks, ook al was er niet in de strip opdat moment. Toen Johan een pijl kreeg door zijn lichaam had Johan het geoverleefd, maar dat kwam omdat zijn lichaam weerspiegeld was[7]. Galaxa riep Johan of hij na haar toe kon komen, want ze zat in de problemen[8].
  • Galaxa was in het bezit van het zwaard Tintor in Het Sprekende Zwaard, maar gaf Johan een paard dat hij zelf ook Tintor noemde.
  • Ondanks dat ze Johan's geliefde is ze nog maar nauwelijks verschenen in de nieuwe reeks met maar 2 strips. Ze werd genoemd in de Blauwe Heks.
  • Galaxa verscheen op de achterkant van de ingekleurde covers van de originele reeks. Desondanks verscheen ze in geen enkel album van de originele reeks. Galaxa verscheen samen met Bahaal, Johan van Horst en Merlijn op de covers van Karel Biddeloo's reeks en de nieuwe reeks.
    • Galaxa is de enige van hun 4 die niet verscheen in de originele reeks.
  • De enige reeks waarin Galaxa niet verscheen, was in de originele reeks.
  • Op de cover van 'De Toverspiegel' was Galaxa ros van haar. In ingekleurde strips van de originele reeks was ze ook ros.

Achter de schermenEdit

LinksEdit

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Galaxa.

Around Wikia's network

Random Wiki