Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

Galaxa
Galaxa x
Naam Galaxa
Bijnaam Aphrodite

[1]
Venus[2]
Maryse[3]

Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Haarkleur Zwart
Biografie
Geliefde(s) Johan van Horst - Geliefde
Familie
Werk/beroep Fee van het Licht
Slachtoffers
Direct 8[4]
Indirect
Monsters
Dieren
In de stripreeks
Ontwerper Karel Biddeloo
Eerst gezien De Toverspiegel
Laatst gezien De Satansvrucht

Galaxa werkt samen met Johan van Horst tegen het Kwaad. Ze was voor het eerst gezien in strip 58. Ze is de tegenpool van Bahaal.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Galaxa behoorde tot het positieve van de mystieke wereld. Ze bestuurde Het Rijk achter de Spiegel, maar mocht het nooit verlaten. Ze was van alle tijden net als haar vijand Bahaal, voor wie de tijd ook stil stond. De ouden Grieken noemden haar Afrodithe en de Romeinen Venus. Galaxa kende de sterrenwichelaar Kuroda. Voor het geval dat zijn burcht belegerd werd, kregen Kuroda en zijn bedienden voorraden van Galaxa en haar Kabouters[5].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

EigenaarEdit

HedenEdit

WeggegevenEdit

Cover verschijningenEdit

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

BronnenEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Blote foto's van Galaxa kunnen gezien worden op het internet.[6][7].
  • Galaxa is indirect verantwoordelijk voor het redden van Johan van Horst's leven in de Blauwe Heks, ook al was er niet in de strip opdat moment. Toen Johan een pijl kreeg door zijn lichaam had Johan het geoverleefd, maar dat kwam omdat zijn lichaam weerspiegeld was[8]. Galaxa riep Johan of hij na haar toe kon komen, want ze zat in de problemen[9].
  • Galaxa was in het bezit van het zwaard Tintor in Het Sprekende Zwaard, maar gaf Johan een paard dat hij zelf ook Tintor noemde.
  • Ondanks dat ze Johan's geliefde is ze nog maar nauwelijks verschenen in de nieuwe reeks met maar 2 strips. Ze werd genoemd in de Blauwe Heks.
  • Galaxa verscheen op de achterkant van de ingekleurde covers van de originele reeks. Desondanks verscheen ze in geen enkel album van de originele reeks. Galaxa verscheen samen met Bahaal, Johan van Horst en Merlijn op de covers van Karel Biddeloo's reeks en de nieuwe reeks.
    • Galaxa is de enige van hun 4 die niet verscheen in de originele reeks.
  • De enige reeks waarin Galaxa niet verscheen, was in de originele reeks.
  • Op de cover van 'De Toverspiegel' was Galaxa ros van haar. In ingekleurde strips van de originele reeks was ze ook ros.

Achter de schermenEdit

LinksEdit

Zie ookEdit

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Galaxa.

Around Wikia's network

Random Wiki