Wikia

JohanPromo De Rode Ridder's zwaard staat in dienst.

Frida
Frida
Naam Frida
Status Overleden[1]
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Vrouw
Haarkleur Blond
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep
Doodsoorzaak Verdronken door een moerasmonster
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Martin Hofman
Eerst gezien Olavinlinna
Laatst gezien Olavinlinna
Verschijningen 1

Frida was de vrouw van Risto en de geliefde van Jyrki.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

Frida had een relatie met Risto, de broer van Jyrki. Voor onbekende redenen begon ze een relatie met Jyrki, haar schoonbroer. Jyrki en Frida hadden Mika omgekocht om later Risto te vermoorden[2].

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Naam betekenisEdit

  • Frida is Fins en betekent "machtige beschermer".

PersoonlijkheidEdit

Kracht en sterkteEdit

WetenswaardighedenEdit

  • Frida begon haar leven met de originele Risto en eindige haar leven met een andere Risto.
  • Frida is de enige van de verraders die niet Risto's dood gezien had. Frida zou de enige kunnen zijn, waarvan Johan niks had hoeven te vermoeden. Hoe dan ook, omdat Frida niet wilde dat Johan binnenkwam, wat Johan vreemd vond en dus een vermoeden had dat Frida wist dat er iets gebeurde.
  • Frida is een van de vele vrouwen wiens dood was niet gezien. De andere zijn Vermeille, Apulya, Maribel en Murena.
  • Frida en Jyrki hadden seks in hun respectieve verschijning. Dit bevestigde Martin Hofman op Facebook, aangezien ze een verhouding hadden.
    • Dit was hierdoor ook de eerste keer dat 2 hoofdvijanden seks met elkaar hadden in een album waarbij het ook te zien was.
  • Frida is de enige vrouw die naakt verscheen in een album van Martin Hofman.
  • Frida is de enige vrouw die naakt verscheen in een album van een persoon (Martin Hofman) die aan een enkel album werkte.
  • Frida was de enige vrouw die behoorde tot Jyrki's groep.

Achter de schermenEdit

  • Frida's dood was de originele aanleiding naar een vervolg. Dit vervolg was echter nooit gekomen, aangezien het niet goed ging met Karel Biddeloo, die toen in het ziekenhuis lag. Martin Hofman wilde hierom geen vervolg meer maken.
  • Door de bovenstaande redenen verklaarde Martin Hofman hiervoor Frida ook al overleden.

  1. Martin Hofman was van plan om het personage Frida nog te laten leven in een vervolg. Hoe dan ook, een vervolg was nooit gekomen en haar status was genoemd als overleden.
  2. Olavinlinna (strip)

Zie ookEdit

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Frida.