Wikia

De Rode Ridder Wiki

Fouten van De Rode Ridder op YIEHA

14.163pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dit is een lijst van fouten van De Rode Ridder op YIEHA, een online stripplatforum.

Schrijver/Tekenaar foutenEdit

Karel Biddeloo's reeksEdit

Nummer Foto Strip Team Fout(en)
188 Het-putmonster.jpg Het Putmonster Dirk Biddeloo en Karel Biddeloo Dirk Biddeloo mist als schrijver van dit album, ondanks dat hij het verhaal had bedacht samen met zijn broer Karel Biddeloo[1].
195 Olavinlinna (strip).jpg Olavinlinna Martin Hofman en Karel Biddeloo Martin Hofman mist als schrijver van dit album, ondanks dat hij het verhaal had bedacht[2].

Nieuwe reeksEdit

Nummer Foto Strip Team Fout(en)
221 RodeRidder221.jpg De Spiegeldemon Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[3].

Claus Scholz was echter de schrijver en tekenaar van dit album.

225 225-nl-v.jpg De Furiën Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[4].

228 RodeRidder228.jpg De Verborgen Vesting Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[5].

229 RodeRidder229.jpg De Vreemdeling Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[6].

230 Rode ridder 2 230 cover.jpg De Amazones Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[7].

232 RodeRidder232.jpg Duivelsmist Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[8].

234 RodeRidder234.jpg De Elfenring Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[9].

236 RodeRidder236.jpg De Zwarte Narcis Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[10].

237 RodeRidder237.jpg De Wederopstanding Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[11].

238 RodeRidder238.jpg Het Godsgericht Marc Legendre en Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[12].

Marc Legendre was echter de schrijver van dit album.

239 RodeRidder239.jpg De Duivelse Poppenspeler Marc Legendre en Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[13].

240 RodeRidder240.jpg De Indringers Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[14].

241 RodeRidder241.jpg De Zwarte Weduwe Marc Legendre en Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[15].

242 RodeRidder242.jpg De Spookkrijgers Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[16].

243 De Hellevliet.jpg De Hellevliet Marc Legendre en Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[17].

244 Mensenjacht.jpg Mensenjacht Claus Scholz Martin Lodewijk wordt genoemd, ondanks dat hij absent was bij dit album en geen schrijver was van dit album[18].

245 DRRKinderrovers.jpg De Kinderrovers Marc Legendre en Claus Scholz Karel Biddeloo wordt genoemd bij dit album als de auteur en dus waarschijnlijk ook als tekenaar. Karel Biddeloo, hoe dan ook, was echter overleden toen dit album verscheen en werkte nooit mee aan een album van de nieuwe reeks[19].

246 Dodendans.jpg Dodendans Claus Scholz Karel Biddeloo wordt genoemd bij dit album als de auteur en dus waarschijnlijk ook als tekenaar. Karel Biddeloo, hoe dan ook, was echter overleden toen dit album verscheen en werkte nooit mee aan een album van de nieuwe reeks[20].

Claus Scholz was echter de schrijver van dit album.

247 DeKlauw.jpg De Klauw Claus Scholz Karel Biddeloo wordt genoemd bij dit album als de auteur en dus waarschijnlijk ook als tekenaar. Karel Biddeloo, hoe dan ook, was echter overleden toen dit album verscheen en werkte nooit mee aan een album van de nieuwe reeks[21].

248 DeDrakarDesDoods.jpg De Drakar des Doods Peter van Gucht en Claus Scholz Karel Biddeloo wordt genoemd bij dit album als de auteur en dus waarschijnlijk ook als tekenaar. Karel Biddeloo, hoe dan ook, was echter overleden toen dit album verscheen en werkte nooit mee aan een album van de nieuwe reeks[22].

Peter van Gucht was echter de schrijver van dit album.

Verhaallijn foutenEdit

Nummer Foto Strip Verhaallijn Fout(en)
188 Het-putmonster.jpg Het Putmonster De Rode Ridder is te gast bij heer Reinold en zijn echtgenote Clothilde als ze bezoek krijgen van Mikhail, een pelgrim die ooit in de streek woonde. Als deze pelgrim verneemt dat zijn dorp uitgestorven is, gaat hij op onderzoek uit. De vroegere dorpelingen zijn zombies geworden die huizen in een oude waterput. Zij vallen Mikhail aan, maar gelukkig kan de Rode Ridder hem redden van een wisse dood. Samen binden ze de strijd aan tegen het putmonster, dat in de waterput huist ...[23]. Pipput wordt genoemd als Mikhail.
Bradsford wordt genoemd als Reinold.
Madeleine wordt genoemd als Clothilde.

WetenswaardighedenEdit

  • Het Putmonster heeft als album de meeste fouten met 4.
  • De originele reeks is de enige reeks waarbij geen fouten van zijn. Ironisch genoeg, dit heeft te maken, omdat de originele reeks albums niet op YIEHA staan.
  • Karel Biddeloo's reeks is de enige reeks waarbij de verhaallijn verkeerd is (vanwege verkeerde getitelde personages) en waarbij schrijvers missen.
  • De nieuwe reeks is de enige reeks waarbij zowel de schrijvers als tekenaars verkeerd zijn, Karel Biddeloo en Martin Lodewijk respectievelijk.

Achter de schermenEdit

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki