Wikia

Finn
Finn 001.JPG
Naam Finn
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Biografie
Familie Onbekend
Werk/beroep Leider van een eigen groep
Werknemer van Sir. Rupert
Werknemer(s) Een groep
Doodsoorzaak Neergestoken met een zwaard door Johan van Horst
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect Geen
Monsters Geen
Dieren Geen
In de stripreeks
Ontwerper Claus Scholz
Eerst gezien De Furiën
Laatst gezien De Furiën
Verschijningen 1

Finn was een werknemer van Rupert, een persoon die kort werkte met Demoniah.

BiografieEdit

Ontmoeting met Johan van HorstEdit

Finn en zijn groep hadden zich verscholen in de bossen om Johan te pakken te krijgen voor Sir. Rupert. Finn werd neergeslagen door Johan, maar Johan lukte het om een aantal werknemers van zijn groep te vermoorden. Lancelot verdween in de diepte en Johan dacht dat Lancelot hierdoor overleden was. Door de grote groep van Finn werd Johan al gauw neergeslagen door Finn zelf[1].

Later was Johan vastgebonden en kreeg slagen van een zweep. Johan had hierdoor veel wonden opgelopen, terwijl Finn en zijn groep meekeken toen dit bij Johan gebeurde. Galaxa bevrijdde Johan, maar Finn en zijn groep waren er bij toen Galaxa's krachten werden afgenomen door Demoniah. Doordat Lancelot nog leefde, veroorzaakte hij dat een aantal paarden op het terrein van Sir. Rupert kwamen. Hierdoor ontsnapte Johan samen met Galaxa en Lancelot[1].

DoodEdit

Blue Glass Arrow.png Hoofd artikel: Gevecht met Finn's groep
Johan x Finn.JPG
Johan vermoord Finn.

Na de succesvolle ontsnapping van Demoniah, Sir. Rupert en zijn groep, hadden Finn en zijn groep Johan en Lancelot gevonden. Johan vermoordde meerdere werknemers van Finn, maar in een kort gevecht met Finn stak Johan hem dood neer met zijn zwaard[1].

Na zijn doodEdit

Na de dood van Finn ging de groep weg, aangezien hun leider overleden was[1].

VerschijningenEdit

StripreeksEdit

Andere verschijningenEdit

Luxe uitgavesEdit

Naam betekenisEdit

  • De naam "Finn" is mogelijk afgeleid van het woord "vink" en is Scandinavisch. Een andere verklaring voor de naam is dat het betekent "afkomstig uit Finland".

PersoonlijkheidEdit

Finn werkte voor Sir. Rupert en was hierdoor een slecht persoon. Finn wilde Johan en Lancelot onverwachts aanvallen en sloeg Johan neer. Hierdoor was hij indirect verantwoordelijk voor het folteren van Johan van Horst. Later wilde hij Johan en Lancelot alsnog aanvallen, wat leidde naar zijn dood.

Kracht en sterkteEdit

Finn was sterk, aangezien hij Johan bewusteloos neersloeg. In een kort gevecht met Johan werd hij al gauw neergestoken door Johans zwaard, wat zijn dood betekende.

WetenswaardighedenEdit

  • Finn's naam was bevestigt na zijn dood door één van zijn soldeniers.
  • Finn was de leider van een eigen groep, maar behoorde zelf ook tot een groep. Hierdoor had hij dus een zelfde rol als Tenebrax, die ook een leider was van een groep, maar werkte voor een meesterbrein.
    • Toevallig genoeg stierven beide mannen door Johan en zijn zwaard en beide verhalen spelen zich af in Bahaal's periode.

Achter de schermenEdit

  • Finn was bedacht, geschreven en getekend door Claus Scholz in het album De Furiën die verscheen in Maart 2010.

Zie ookEdit

DRR.jpg
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Finn.

Around Wikia's network

Random Wiki