Wikia

BijSint-Joris

Bij Sint-Joris

"Nothing, it's a real pleasure and honor!"
―Fabio Bono op Facebook nadat een fan zegt dat hij er blij mee is dat Fabio Bono aan De Rode Ridder werkt[src]
Fabio Bono
FabioBono1
Naam Fabio Bono
Status Levend
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Biografie
Familie Fabio Bono's zus - Zus
Marzia Siccardi - Vrouw
Paolo Bono - Zoon
Werk/beroep Tekenaar van De Rode Ridder stripreeks

Fabio Bono (leeftijd: 46 jaar) is de vervanger van Claus Scholz gedurende het tweede deel van de nieuwe reeks.

BiografieEdit

Eerder levenEdit

StudioEdit

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Fabio Bono's studio
FabioBonoStudioRodeRidder
Fabio Bono's studio

Fabio Bono is de eigenaar een eigen studio. Hierin schrijft hij tekent hij de verhalen van De Uitverkorene cyclus: De Uitverkorene, De Gevangene en De Hellemond.

Standaard UitgeverijEdit

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Standaard Uitgeverij

Fabio Bono was uitgekozen uit een onbekend aantal personen door de Standaard Uitgeverij. Dit had te maken, omdat Fabio Bono een eigen stijl had voor andere stripreeksen zoals Darwin, Katharen en De Tempelier. Doordat Fabio Bono gekozen werd voor De Rode Ridder stripreeks zou dit eindelijk een grote impact hebben, aangezien de reeks een totaal andere stijl zou aannemen dan voorheen.

Marc Legendre en Fabio BonoEdit

MarcFabio1
Marc Legendre en Fabio Bono

Marc Legendre en Fabio Bono hadden elkaar voor het eerst ontmoet in Antwerpen in 2015. Later zouden ze starten als team in 2016 toen hun eerste stripalbum De Uitverkorene verscheen. Dit was ook meteen het debuut van Fabio Bono voor de stripreeks als tekenaar.

De lancering van De UitverkoreneEdit

MarcFabio
Fabio Bono (links), Martin Hofman (midden) en Marc Legendre (rechts)

De lancering van De Uitverkorene vond plaats op 11 Mei 2016. Marc Legendre en Fabio Bono waren hierbij allebei aanwezig. Hierdoor vonden meerdere interviews plaats op dezelfde dag. Martin Hofman, vroegere beheerder van Roderidder.be en interviewer van De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman, Striptiek en zender VTM waren allemaal aanwezig om het nieuwe duo te interviewen.

Impact van De UitverkoreneEdit

Het eerste album van Marc Legendre en Fabio Bono werd De Uitverkorene, die meerdere weken (tot dusver 2 weken) de nummer 1 Plaats behaalde in de Boekentop 100. Ook op website FNAC was het album de beste verkochte titel onder de stripalbums.

In het nieuwsEdit

Rode-Ridder
Fabio Bono wordt nieuwe tekenaar van De Rode Ridder

Fabio Bono wordt nieuwe tekenaar van De Rode Ridder was een nieuwsitem op Stripspeciaalzaak.be. Hierin werd verteld dat Fabio Bono uiteindelijk Claus Scholz zou vervangen.

Fabio Bono Al Top in EuropaEdit

12548973 10207220829893613 1985261050141025594 n
Fabio Bono Al Top in Europa

Fabio Bono Al Top in Europa is een Italiaans nieuwsartikel over de aankondiging van Fabio Bono voor De Rode Ridder.

InterviewsEdit

Stripspeciaalzaak.beEdit

Interview 7Edit

RR-7-Fabio-Bono
De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Fabio Bono

De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Fabio Bono was het zevende interview gedaan door Martin Hofman voor de Stripspeciaalzaak.be. Het was het eerste interview met een team (Marc Legendre en Fabio Bono) en het eerste interview dat zich niet compleet focuste op 1 specifiek persoon (Fabio Bono).

Interview 11Edit

RR-11-Fabio-Bono-i
De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Fabio Bono (2)

De Rode Ridder interviewreeks door Martin Hofman: Fabio Bono (2) was het elfde interview gedaan door Martin Hofman voor de Stripspeciaalzaak.be. Martin Hofman werd gevraagd door de Standaard Uitgeverij om een interview te doen met Fabio Bono. Dit interview zou verschijnen op Stripspeciaalzaak.be en was Martin Hofmans tweede interview met Fabio Bono.

StriptiekEdit

VTMEdit

Pietro ZampedroniEdit

De Rode Ridder werkenEdit

BronnenEdit

De Rode Ridder interviewreeks door Martin HofmanEdit

WetenswaardighedenEdit

RodeRidderTop10
De foto die Fabio Bono deelde op Facebook nadat zijn album (De Uitverkorene) bovenaan in De Top 10 stond.
  • Fabio Bono is de enige persoon uit de nieuwe reeks waarmee Claus Scholz niks te maken had bij een Rode Ridder album.
    • Hoe dan ook, Fabio is wel de opvolger van Claus.
  • Fabio Bono bevestigde dat er nog steeds elk jaar 4 albums komen per jaar. Ook loopt zijn contract tot 2 jaar momenteel[1].
  • Fabio Bono is het enige nieuwe reeks lid (van de schrijvers en tekenaars) die niet meewerkte aan de Nieuwe reeks - Deel 1.
  • Fabio Bono is de eerste tekenaar van De Rode Ridder met een Facebook account.
  • Fabio Bono is de eerste tekenaar van De Rode Ridder die zijn album (De Uitverkorene die op 1 stond) deelde op Facebook.
    • Claus Scholz bevestigde dat hij geen computer had.
    • Alle andere tekenaars hadden geen Facebook, omdat hun toen al overleden waren.
  • Fabio Bono is de eerste tekenaar waarbij de tekenaar vervangt werd tijdens een reeks (nieuwe reeks - Fabio Bono verving Claus Scholz), sinds de originele reeks waarbij dit meerdere malen keren gebeurde.
  • Fabio Bono is de eerste tekenaar waarbij Johan niet de hoofdvijand ontmoet in het debuutalbum van de tekenaar.
  • Fabio Bono is de enige tekenaar die op Facebook foto's deelde van zijn werken aan De Rode Ridder.
  • Fabio Bono is de enige tekenaar van De Rode Ridder op Facebook bij wiens opkomende stripalbums De Gevangene en De Hellemond, De Hellemond al verscheen bij achter de schermen voordat De Gevangene ook nog maar uitgegeven was.
  • Niet zoals Marc Legendre was Fabio Bono wel geboren terwijl De Rode Ridder stripreeks al bestond (namelijk in 1971). Tijdens het geboortejaar van Fabio verschenen echter De Rode Ridder albums Met Masker en Zwaard, De Terugkeer, Excalibur (of De Excalibur) en De Watermolen bedacht door Karel Biddeloo.
FabioBonofotovervanging
Fabio Bono naast zijn Rode Ridder
  • Fabio Bono en Peter van Gucht zijn de enige personen die meegewerkt hebben aan De Rode Ridder stripreeks die geboren waren terwijl De Rode Ridder stripreeks al bestond.
  • Anders dan zijn voorgangers spreekt Fabio Bono niet de Nederlandse of Belgische taal.
  • Fabio Bono was de persoon die vroeg of Dimitri Fogolin de stripreeks kon inkleuren. Dimitri wilde dit echter tegen een vergoeding doen en dus bestond Het Rode Ridder team uit 3 leden voor het eerste sinds 2003, 13 jaar eerder.
    • Het is onbekend of dit ook was gebeurd al had Fabio Bono niet om Dimitri's hulp gevraagd om de stripreeks in te kleuren.
BahaalUitverkorene
Bahaal op een grote tekening door Fabio Bono
  • Op Facebook vertelde Fabio Bono aan Station7 dat hij het tekenen van draken leuk vindt om te maken.
  • Fabio Bono kijkt af en toe op De Rode Ridder Wiki.
  • Malfrat de Wrange is het enige hoofdpersonage uit De Uitverkorene cyclus die niet eerder getekend was door Fabio Bono. Hoe dan ook, zijn gezicht was wel eerst getekend door Fabio Bono.
    • De eerste tekenaar van Malfrat de Wrange was Randy Gallegos, 2 jaar voordat Fabio Bono meewerkte aan de stripreeks. Hoe dan ook, Randy Gallegos werkte mee aan de boekenreeks van Marc Legendre.
  • Fabio Bono is de enige persoon op YIEHA van De Rode Ridder bij wie al zijn kredieten juist waren voor zijn albums.
  • Een tekening van Fabio Bono stond op Facebook bij de aankondiging van De Rode Ridder - Yale 3D World Magic & Fun, ondanks dat Claus Scholz een dag ging signeren bij Yale 3D World Magic & Fun.
  • Fabio Bono is het enig lid van het huidige Rode Ridder stripreeks team die geen website heeft.
  • Fabio Bono is het enige lid van het huidige Rode Ridder team die geen bijnaam als lid had gekregen.
  • Fabio Bono is het enige lid die naast een account ook een pagina heeft, die ook Fabio Bono heet.
    • Fabio Bono is het enige lid die beheerder is van een pagina (Fabio Bono) op Facebook.
  • Fabio Bono is het enige huidige lid van De Rode Ridder die een kind heeft (Paolo Bono).
  • Fabio Bono is het enige lid die geboren was tijdens De Rode Ridder, maar waarbij dit niet was bij de originele reeks. Fabio Bono was namelijk geboren tijdens Karel Biddeloo's reeks.

Achter de schermenEdit

Saxan x
Saxan

LinksEdit

Zie ookEdit

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Fabio Bono.
De Rode Ridder Wiki heeft een lijst van uitspraken die te maken hebben met Fabio Bono.

Getekend doorEdit