Wikia

Eitri
Eitri
Naam Eitri
Status Levend
Wereld Asgaard
Uiterlijk
Ras Dwerg
Geslacht Man
Haarkleur Rood
Biografie
Familie Ivaldi - Vader
Brokkr - Broer
Werk/beroep Smid
Slachtoffers
Direct Geen
Indirect (onbekend)
Monsters (onbekend)
Dieren (onbekend)
In de stripreeks
Ontwerper Martin Lodewijk
Eerst gezien Doodbrenger
Laatst gezien Doodbrenger
Verschijningen 1

Eitri was een personage uit Doodbrenger.

Biografie

Eerder leven

Eitri en zijn broer Brokkr waren de zonen van Ivaldi, de zwarte dwerg. De twee dwergen werkten als smid voor Odin. In deze functie maakten ze de speer van Odin en de gouden haren van Sif. In opdracht van Odin hadden de broers Mitreel erts gedolven op Midgaard. Het was de opdracht van Eitri en Brokkr om een nieuwe hamer te smeden voor Thor, aangezien die Mjolnir had verloren[1].

Doodbrenger

Nadat ze Mjolnir klaar hadden toonden ze de hamer aan Odin en Thor. Na een eerste worp bleek Thor tevreden met zijn nieuwe wapen. Terwijl Thor en Odin wegliepen, bemerkten Eitri en Brokkr dat de twee Goden niet naar het overgebleven Mitreel vroegen. In het geheim maakten de twee broers daarvan Doodbrenger. Dit zwaard maakte zijn eigenaar onoverwinnelijk. Toen de twee dwergen Doodbrenger klaar hadden kwam Odin onverwachts naar hun smederij. Eitri waarschuwde zijn broer toen hij Odin zag aankomen. Uit angst voor de wraak van Odin wierp Brokkr het zwaard weg. Doodbrenger ging verloren[1].

Verschijningen

Stripreeks

Naam betekenis

Persoonlijkheid

Net als Brokkr was Eitri een vakman in het smeden van wapens. De twee broers wilden graag een onoverwinnelijk zwaard maken. Maar toen het af was wierpen ze het weg uit angst voor Odin.

Kracht en sterkte

Eitri en Brokkr hadden als wapensmeden veel kennis van wapens. Hoe dan ook, het is onbekend of ze zelf wapens hanteerden.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Eitri.