Wikia

Duivelsmist is de 232ste strip van De Rode Ridder.

Verhaallijn

Camelot staat in rep en roer. Vijandelijke troepen bedreigen het land van Koning Arthur. Hij verzamelt alle Ridders van de Ronde Tafel om het op te nemen tegen de vijand. Behalve de Rode Ridder. Koning Arthurs grote raadgever Merlijn is nog altijd vermist en Johan krijgt van de koning de vrijgeleide om hem te gaan zoeken. Zijn zoektocht brengt de Rode Ridder naar het paradijselijke eiland Avalon.[3]

Debuut

Blue Glass Arrow Hoofd artikel: Debuut

Verschijningen

Personages

Afwezige hoofdpersonages

Wetenswaardigheden

  • Dit is Merlijn 69'ste verschijning.
  • Dit is Koning Arthur's eerste verschijning sinds strip 207, De Grot van de Beer (na 25 strips) en de eerste keer sinds strip 178 dat hij verschijnt in persoon in de normale tijdlijn (na 54 strips).
    • Met deze strip komen alle mensen die Johan in zijn hoofd had in strip 207, de Grot van de Beer (Yorimoto, Merlijn en Arthur) zijn allemaal verschenen in de stripreeks, nadat de nieuwe schrijvers het verhaal hadden overgenomen.
  • Dit is de eerste keer dat een persoon anders dan Johan (Merlijn), een dier, persoon en monster vermoord in een strip.
  • De dochters van Inis Witrin die alleen bij naam werden genoemd waren Morrigane, Isabel, Lynette en Elaine in dit album. De namen van de andere dochters van Inis Witrin werden genoemd in Duivelsmist luxe (Isolt, Lyonors, Tegan, Ygearne en Mildred).

Johans moorden

  • Johan vermoord 7 werkers van Bahaal.

Verwijzingen en notities

  1. www.boekenwereld.com
  2. http://www.volkskrant.nl/wca_item/boeken_detail/453/208130/De-Rode-Ridder-232-Duivelsmist.html
  3. www.eci.be
  4. Johan staat samen met Merlijn op de voorkant van de strip.
  5. Merlijn staat samen met Johan op de voorkant van de strip.

Zie ook