Wikia

Doppelmesser
Doppelmesser
Naam Doppelmesser
Status Overleden
Wereld De Aarde
Uiterlijk
Ras Mens
Geslacht Man
Biografie
Familie
Werk/beroep
Doodsoorzaak Gestikt door Glatze
Slachtoffers
Direct 1[1]
Indirect
Monsters
Dieren
In de stripreeks
Ontwerper Martin Lodewijk
Eerst gezien De Man Zonder Verleden
Laatst gezien De Man Zonder Verleden
Verschijningen 1

Doppelmesser verscheen in De Man Zonder Verleden.

Biografie

Eerder leven

Doppelmesser hoorde bij de rebellen die Pankraz Rauh ten val wilden brengen. Onder leiding van Kopfbrecher begon de groep echter steeds meer op een groep gewone rovers te lijken[2].

De nieuwe leider

Toen Johan (die ze als Wasserkrug kenden), Kopfbrecher had omgebracht, hielp Doppelmesser hem om de nieuwe leider te worden. Doppelmesser was vooral op eigen voordeel uit. Maar hij merkte al gauw dat Johan een eerlijk persoon was. Daarom besloot hij verraad te plegen[3].

Gevecht in Kreisburg

Cover verschijningen

Verschijningen

Naam betekenis

  • Doppelmesser betekent "dubbel mes"[4]. De naam dubbel mes betekende waarschijnlijk dat hij voor twee kanten werkte.

Persoonlijkheid

Kracht en sterkte

Wetenswaardigheden

  • Nadat Kopfbrecher was vermoord, verraade Doppelmesser Kopfbrecher's groep en voegde zich bij Pankraz Rauh. Glatze kwam er later achter dat Doppelmesser hun verraade. Johan kwam hier nooit achter, sinds Glatze Doppelmesser had laten stikken.
  • Doppelmesser was niet meer te zien nadat Glatze de dijk had open gemaakt zodat het water eraan kwam. Sinds Doppelmesser verder niet meer te zien, is het duidelijk dat hij het niet meer had overleeft.

Achter de schermen

Verwijzingen en notities

Zie ook

DRR
De Rode Ridder Wiki heeft een collectie van foto's die te maken hebben met Doppelmesser.